معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از رشد ۳۶ درصدی صادرات استان در ۴ ماهه اول نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۶۲ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۱۳ دلار ارزش صادرات انجام شده از این استان است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مهدی ماهگلی، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای 4 بازارچه مرزی و 2 کمرگ رسمی میل 78 و بیرجند است.

وی با تاکید بر اینکه بازار افغانستان به شدت نیازمند کالاهای کشور ایرارن است، افزود: رشد 36 درصدی صادرات استان طی 4 ماهه اول نخست سال جاری به ارزش 62 میلیون و 783 هزار و 813 دلار نشان دهنده این موضوع است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلساتی با عنوان پایش تجارت خارجی توسط دستگاه های اقتصادی استان، گفت: در این جلسات چالش ها و موانع بر سر راه صادرات با حضور کارشناسان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن با حضور مسئولان اتخاذ می شود.

وی از صدور 194 پروانه صادراتی دراستان خبر داد و گفت: همچنین چهار هزار و 418 اظهارنامه صادراتی تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه هر استان باید از رشد 57 درصدی صادرات نسبت به سال قبل خود برخوردار باشد، ادامه داد: پیش بینی می شود رشد صادرات استان در نیمه دوم سال رشد بیشتری داشته باشد.

ماهگلی یادآور شد: زعفران، سنگ و فرش استان خراسان جنوبی از جمله قابلیت های استان برای صادرات هستند که از طریق گمرک سایر استان ها صادر می شود و رقم آن در میزان صادرات خراسان جنوبی لحاظ نمی شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی معبر برای حمل کالای صادراتی دیگر استان ها است، گفت: در سال گذشته 164 میلیون دلار و در سال جاری 235 میلیون دلار کالا طبق ماده 210 از استان خارج شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تراز تجاری استان همیشه مثبت بوده است./س

 

برچسب ها: رشد ، صادرات ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.