پژوهشگران مرکز فناوری سراج پارک فناوری پردیس موفق به دستیابی فناوری ساخت تیغه های برش دو جنسه کامپوزیتی و نانو کامپوزیتی شدند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران تیغه های برش استفاده شده در صنعت پتروشیمی یکی از عمده ترین قطعاتی به شمار می آید که امروزه گستره وسیعی را از لحاظ کاربرد و تکنولوژی به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش تیغه های برش بر حسب کاربرد و استفاده برای شرایط مختلف طراحی و تولید می شود و مقاومت ساییدگی تیغه های برش TIC تولید شده در این رابطه در مقایسه با فولادهای ضد زنگ قبلی مورد استفاده در ساخت تیغه ها، شيشه ای 10 برابر بالاتر است بنابراین تیغه های برش تیتانیم کار بیدی برای کاربردهای خاص برای بسیاری از استفاده کننده ها در صنعت پلاستیک و صنایع برش مطرح بوده و قابل کاربرد است.

بر اساس این گزارش، کاربرد این ماده کامپیوزیتی در ساخت تیغه های برش به صورت دو تکه بوده که با جوش لحیم سخت به ماده فولادی وصل می شوند.

در این گزارش آمده است، دستیابی همزمان به خواص سختی بسیار بالا بوده و تکنولوژی استفاده از این کامپوزیت کار بیدی در ساخت تیغه های برش اکسترو درهای پلیمری پتروشیمی است که بسیار مقروه به صرفه بوده است./ح
برچسب ها: فناوری ، تیغه ، برش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار