در يکي از بازارهاي بزرگ مادريد مشتريان با مشاهده نرخهاي جديد مواد غذايي به وحشت افتادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه پنج تلويزيون فرانسه ، تدابير بي سابقه رياضتي در اسپانيا فشارها را بر قشر کم درآمد بسيار زياد کرده و افراد زيادي به علت نااميدي از اين وضع نمي دانند چگونه زندگي خود را سپري کنند.
 از روز شنبه ميزان ماليات ماليات بر ارزش افزوده از 18 به 21 درصد افزايش يافت.
يکي از مشتريان گفت :«واقعا وحشتناک است بارديگر  قيمتها افزايش يافت. آنان  پول ما را از جيبمان مي گيرند. اين شامل همه مي شود. واقعا وحشتناک است. »
ميزان کسري بودجه دولت بايد امسال به شش درصد برسد . اين برنامه رياضتي به درخواست اتحاديه اروپا با هدف رساندن کسري بودجه به کمتر از سه درصد تا سال دوهزار و سه  اعمال شده است.
" ماريانو راخوي" نخست وزير اسپانيا گفت :«من به خوبي  مي دانم که اين فداکاريها در زماني دشوار براي بسياري از اسپانياييها  صورت گرفته است. اما اين تدابير را به کار گرفته  ايم زيرا  ضروري بود و تنها راه براي حفظ خدمات عمومي بود.»
علاوه بر افزايش ميزان ماليات بر ارزش افزوده ، ماليات بر گردشگر و حمل ونقل نيز  دو درصد افزايش پيدا کرده است. ماليات بر مواد اوليه مورد نياز نظير برخي از مواد غذايي و داروها همچنان در سطح چهاردرصد است.
بيشترين ميزان افزايش ماليات بر ارزش افزوده بر بخش فرهنگي اعمال مي شود که ماليات در اين بخش از هشت درصد به بيست و يک درصد افزايش مي يابد.
در کشوري که يک چهارم جامعه فعال آن بيکار است، اين تدابير رياضتي ضربه اي بزرگ به قشر ضعيف به شمار مي رود.
برچسب ها: اسپانیا ، ریاضت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار