نماينده مردم شهرستان قائنات و زيركوه با اشاره به وقوع زمين‌لرزه صبح امروز در منطقه زهان واقع در شهرستان نوپاي زيركوه گفت: اين زمين لرزه تلفات جاني نداشت، ضمن آنكه هشداري بود براي شهرستان‌هاي جديد التأسيس كه از امكانات و دستگاه‌هاي مديريتي لازم برخوردار نيستند.

جواد هروي نماينده مردم قائنات و زيركوه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وقوع زلزله‌اي با قدرت 5.2 دهم ريشتري در زهان خراسان جنوبي كه در ساعت 5:20 امروز، يك‌شنبه (13 شهريور ماه) رخ داد، گفت: طي مكاتباتي كه با فرماندار زيركوه انجام شد زمين‌لرزه صبح امروز در منطقه زهان كه بخشي از شهرستان زيركوه در خراسان جنوبي است تلفات جاني نداشته است.

وي در ادامه افزود: متأسفانه شهرستان جديدالتأسيس زيركوه كه در هفته گذشته وارد تقسيمات سياسي شده از امكانات و دستگاه‌هاي مديريتي متناسب با يك شهرستان برخوردار نيست و متولي ستاد مديريت بحران آنچنان كه بايسته و شايسته بوده به اين شهرستان رسيدگي نكرده است لذا ما شاهد استقرار ادارات ستاد مديريت بحران در اين شهرستان نوپا نيستيم.

نماينده مردم قائنات و زيركوه با بيان اينكه اين حادثه زنگ خطري براي شهرستان‌هاي نوپا است، گفت: اين حادثه حداقل به ما نشان داد كه بايد نسبت به شهرستان‌هاي نوپايي مثل شهرستان زيركوه و بخشي از آن به نام زهان كه زلزله درآن رخ داده است دقت و توجه كافي داشت و ادارات و مراكز موردنياز هرچه سريعتر راه‌اندازي شود چرا كه با نبود ادارات و دستگاه‌هاي مربوطه رسيدگي لازم صورت نخواهد گرفت.

وي تصريح كرد: مهمترين درخواستي كه از وزارت كشور دارم اين است كه در اين مقطع زماني دستگاه‌هاي مديريت ستاد بحران كشور در اين شهرستان مسقر شوند.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: زلزله ، زهان ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار