رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌با تشخیص زود هنگام سرطان شانس درمان قطعی این بیماری و امید به زندگی افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ، فاطمه همایی با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع رسانی در جامعه مبنی بر آگاهی مردم از علائم و نشانه های سرطان و مراجعه زود هنگام به پزشک از عوامل موفقیت به شمار می رود اظهار کرد: ‌یکی از دلایل مراجعه دیر هنگام به پزشکان ترس و ناآگاهی است که رسانه های گروهی در این زمینه و در افزایش آگاهی ، تغییر نگرش و باورهای مردم نقش موثری را ایفاءمی کنند .

همایی خاطر نشان کرد: ‌با تحول عظیمی که در تشخیص و درمان بیماری سرطان در جهان و به طبع آن در کشور صورت گرفته و همچنین تحقیقات گسترده ای که در مراکز تحقیقاتی دانشگاهی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد که بر روی جنبه های مولکولی و ژنتیکی این بیماری انجام شده است، دیگر بیماری سرطان کشنده نیست و در 60 درصد موارد درمان می شود .

وی با اشاره به اینکه استفاده از روشهای جدید درمانی، جراحی و کمک درمانی نوین از جمله رادیوتراپی و شیمی درمانی از دیگر عواملی است که امروزه شانس درمان سرطان را افزایش داده است تصریح کرد:‌در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در سالهای اخیر اقدامات مهمی در راستای تجهیز مراکز درمانی سرطان از جمله بیمارستان امید و امام رضا(ع) به دستگاههای پیشرفته شامل دستگاه شتاب دهنده خطی و درمان سه بعدی برداشته که افق روشنی را برای درمان بیماران ایجاد کرده است .

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یک سوم سرطان ها از جمله سرطان پستان ، دهانه رحم ، ریه ، دستگاه گوارش قابل پیشگیری است خاطر نشان کرد :‌تغییر در سبک زندگی ، کاهش مصرف غذاهای آماده ، ورزش و تحرک بدنی منظم ، عدم استعمال دخانیات، از جمله راهکارهای پیشگیری از سرطان به شمار می رود .

گفتنی است :‌نخستین نشست بین المللی سرطان با حضور متخصصان داخلی و خارجی و به منظور ارائه آخرین دستاوردها و علوم نوین در زمینه پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری سرطان 14 الی 16 شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود .

این نشست در محورهای اصلی بدخیمی های دستگاه گوارش ، زنان و سر و گردن بوده و در طی آن درمان بدخیمی های مختلف (جراحی و غیر جراحی ) بحث خواهد شدو همچنین از برنامه های جانبی کنگره بحث در مورد اپیدمیولوژی وبرنامه کنترل سرطان ایران و همچنین بررسی جنبه های ژنتیک, بیولوژی مولکولی می باشد./س

برچسب ها: تشخیص ، زودرس ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.