رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی رشته های جدید تخصصی و فوق تخصصی در این دانشکده خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی علمداران اظهار کرد : رشته تخصصي تغذيه در مقطع phd (دكتري)،رشته تخصصی طب کار، فوق تخصصي جراحي پلاستيك و فوق تخصص سرطان‌هاي زنان و مراقبت‌هاي ويژه کودکان و غيره از جمله رشته‌هاي جديد ايجاد شده در اين دانشكده است كه رشته فوق تخصص سرطان‌هاي زنان تاييد قطعي وزارتخانه را كسب كرده و از سال جاري پذيرش دانشجو در اين زمينه خواهيم داشت.

علمداری همچنین از تاييد چند رشته يا مقطع در دانشكده پزشکي مشهد توسط تيم‌هاي ارزشيابي وزارتخانه خبر داد و گفت: در قسمت ارزشيابي همه گروه های تخصصي و تحصيلات تکميلي دانشکده (بيش از 60 رشته/مقطع) تاييد قطعي كسب كرده‌ است.

وی افزود: تبعات ناشي از عدم تاييد قطعي تعدادي از گروه‌هاي آموزشي از جمله داخلي، آسيب شناسي، زنان و زايمان و روانپزشكي، جراحي عمومي، راديولوژي، پزشکي هسته‌اي از مشكلاتي بود که با کسب تاييديه از وزارتخانه توانستيم بسياري ازاين مشكلات را برطرف کنیم.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: ‌يكي ديگر از موفقيت‌هاي ايجاد شده در حوزه آموزشي دانشکده پزشکي مشهد اخذ تائيد قطعي در مقطع آموزشي پزشك عمومي است كه اين موضوع بويژه از نظر كيفيت آموزش باليني مورد تاييد و تقدير تيم ارزشيابي وزارتخانه قرار گرفت.

علمداری در خصوص طرح‌هاي پژوهشي صورت گرفته در دانشكده علوم پزشکي مشهد اظهاركرد: در حيطه سلول‌هاي بنيادين طرح‌هايي که در بعضي موارد براي نخستین بار در خاورميانه بوده است نظير، طرح درمان بيماران با نارسايي كليه، بيماران قلبي، بيماري‌هاي كودكان، بي‌اختيار ادراري و زخم‌هاي مزمن پوستي كه گاهي بين 6 ماه تا 4 سال با روش‌هاي معمولي قابل درمان نبوده‌اند، درمان شدند.

وی تعداد اعضاي هيات علمي اين دانشكده را 465 نفر اعلام كرد و افزود: از ميان اين تعداد عضو هيات علمي 30 نفر در سال گذشته جذب شده‌اند و اين دانشكده نيز 2هزار 500 دانشجو دارد كه نسبت استاد به دانشجو در آن يك به پنج است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد :‌ در سال جاري در مقطع تحصيلات تكميلي صددرصد افزايش ظرفيت، در مقطع پزشك عمومي 50 درصد افزايش ظرفيت و در مقطع تخصصي 10 درصد افزايش ظرفيت وجود داشته است. در حال حاضر نيز 40 رشته در زمينه تخصص و تحصيلات تكميلي و 65 مقطع تخصص و فوق تخصص در دانشكده داير است.

علمداری در ادامه از دو دستاورد اخير دانشكده پزشكي مشهد خبر داد و گفت: يكي از اين دستاوردها، راه‌اندازي پيوند قلب در دانشگاه علوم پزشكي مشهد بود كه با اقدامات ساختاري كه در يك سال گذشته در بيمارستان امام رضا(ع) انجام شده بود اولين عمل بر روي خانم 38 سال با موفقيت انجام شد.

وی ادامه داد: از اقدامات ديگر اين دانشكده انجام اولين پيوند مغز استخوان دانشگاه بر روي كودك چهار ساله است كه اين كودك سرطان پيشرفته‌اي داشت و با درمان دارويي و شيمي درماني احتمال بهبودي او 15 درصد بيشتر نبود اما اين کودک بعد از انجام عمل بهبودي کامل را کسب کرد.

رييس دانشكده پزشكي مشهد با اشاره به چشم‌انداز یک هزار 404 دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر اسلام گفت: با چشم‌اندازي كه براي دانشگاه درافق 1404 به عنوان دانشگاه برتراسلام تعريف شده است در حال رايزني‌ براي گرفتن مجوز براي راه‌اندازي 35 رشته و مقطع جديد در دانشگاه در زمينه‌هاي نازايي، مراقبت‌هاي حين تولد، بي‌هوشي قلب باز، فوق تخصص قلب، عفوني، هماتولوژي و گوارش كودكان، بيوشيمي، ژنتيک، نانوفناوري، آموزش پزشکي و توليد مثل و غيره هستيم و همچنين راه‌اندازي بخش واحد بين الملل دانشگاه در جذب دانشجويان خارجي اهميت خواهد داشت.

علمداری در خصوص تعداد نشريات دانشكده افزود: دانشكده علوم پزشكي مشهد داراي 10 نشريه داراي رتبه علمي پژوهشي معتبر است که چند مورد از آنها نظير مجله زنان و مامايي دانشكده پزشکي مشهد، علوم پايه پزشكي و گوش و حلق و بيني در نمايه‌هاي معتبر بين المللي ثبت مي شوند./س

برچسب ها: راه ، اندازی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.