دانشيار بيماريهاي پوست دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: مهمترين عامل پيدايش جوش در صورت، تغييراتهورموني در دوران بلوغ جواني است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از روابط عمومی سازمان علوم پزشکی مشهد مسعود ملکي ، با اشاره به اينکه ، مهمترين عامل ايجاد جوش در صورت افراد ، تغييراتي است که در سن بلوغ اتفاق مي افتد ، خاطرنشان کرد : در اين سن هورمون هاي جنسي ترشح مي شوند و باعث افزايش چربي پوست مي شوند و چربي هاي اضافه زمينه را براي کشت ميکروبها مستعد مي سازد.

ملکي افزود: اين جوش ها در دخترها بين 13 تا 16 سالگي و در پسران بين 14 تا 17 سالگي شروع مي شود و ممکن است تا حدود سن 40 سالگي ادامه پيدا کند.و اين است که کار پزشکان را در نامگذاري اين بيماري تحت عنوان غرور جواني مشکل مي سازد.

وی با بيان اينکه اين بيماري ممکن است در نوزادان و کودکان شيرخوار نمايان شود، افزود : به دليل عبور هورمون هاي جنسي از طريق جفت مادر به نوزاد ، علائم جوش در نوزادان هم بروز مي کند.

مدير گروه پوست دانشگاه علوم پزشکي با بيا ن اينکه ، تغذيه(مصرف تنقلات و مغزهاي هاي گياهي ) ، زندگي در در آب و هوادي گرم و مرطوب ،داروها و ... نقش مهمي در تشديد اين بيماري دارند .بيان کرد : ميوه و سبزيجات مي تواند اثرات مثبتي در درمان اين بيماري داشته باشد.

ملکی در مورد راه هاي درمان اين بيماري گفت: اين بيماري مانند ساير بيماريها نياز به درمان دارد و راه هاي بسيار مؤثري براي ريشه کن کردن اين بيماري وجود دارد و افراد مبتلا به اين بيماري بايد به پزشک مراجعه کنند و همچنين از درمان خودسرانه ،دستکار ، کندن و روشهاي غيرعلمي پرهيز کنند ، زيرا باعث تشديد بيماري می شود و ممکن است آثار و ضايعاتي را در پوست باقي بگذارد . /س

برچسب ها: بلوغ ، جوش ، عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.