نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از زلزله اخیر بخش هوراند از وارد شدن خسارت جدی به اماکن مسکونی مناطق روستایی و شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فتحی پور گفت: متأسفانه دراین زلزله بخش قابل توجهی از اماکن عمومی و مسکونی بین 30 تا 80 درصد آسیب دیده اند که امیدواریم ستاد حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران استان به این مناطق نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی، گفت: بعلت اینکه اکثر اماکن آسیب دیده از مصالح کم دوام و خشتی ساخته شده اند گفت: واحد نیمه سالم نیز به جهت ترک های متعدد در ساختمانهای در مناطق روستایی ناامن و غیر قابل سکونت هستند.

این نماینده مجلس نیازهای اصلی مناطق آسیب دیده از زلزله را چادر، پتو و وسایل گرمازا و لباس گرم اعلام کرد.

فتحی پور همچنین، بااشاره به تلاش ویژه دولت در حل مشکلات مناطق زلزله زده و ارائه تسهیلات ویژه گفت: با مصوبه جدید هیئت وزیران که به برکت حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور صورت گرفته این مصوبه که این هفته به تصویب هیئت دولت رسیده تسهیلات بانکی برای ساخت اماکن مسکونی و دامی با حضور کارشناسان و نمایندگان بانکهای عامل و تشکیل پرونده برای مناطق روستایی تا سقف 14 میلیون تومان و برای مناطق شهری 20 میلیون تومان و دو میلیون تومان بلاعوض به خانه هایی که خسارت کامل دیده اند پرداخت می شود.

وی، افزود: کمیسیون اقتصادی نیز در جهت تسریع در پرداخت تسهیلات و نظارت بر عملکرد بانکهای عامل در اعطای تسهیلات نماینده ویژه ای براین امر مأمور کرده تا در روند اجرای طرح نظارت داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: مجلس و دولت دراین حادثه دلخراش خود را در کنار مردم احساس می کند و تلاش جدی دارد با تمهیدات ویژه و هماهنگی امور مربوط به زلزله زدگان گامهای اساسی در مرحله اصلی مربوط به زلزله زدگان که اسکان دائم آنها می باشد گامهای عملی بردارد.

ارسلان فتحی پور تأکید کرد انتظار داریم خیران مسکن ساز، مدرسه ساز و مردم نوعدوست با کمک های ویژه خود در امر بازسازی مناطق آسیب دیده نقش اساسی خود را ایفاء کنند.

وی، تعداد اماکن عمومی خسارت دیده را در کلیبر 485 واحد و خداآفرین 102 واحد اعلام کرد افزود:» در بخش هوراند نیز بیش از 70 درصد مناطق روستایی از این زلزله آسیب دیده اند./س

برچسب ها: خسارت ، اماکن ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.