رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ايران و گينه بيسائو بر لزوم گسترش همکاري ها و مناسبات همه جانبه ميان دو کشور تأکيد کرد

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در ديدار رئيس جمهور گينه بيسائو با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد، تا روابط خود را با اين کشور در بخشهاي مختلف توسعه دهد اظهار داشت: توسعه روابط و همکاريها با گينه بيسائو به عنوان يک اصل تغيير ناپذير مورد حمايت دولت و مسئولان جمهوري اسلامي ايران بوده و مطمئنا دو کشور با گسترش همکاريها مي توانند اقدامات تأثيرگذاري را در جهت رشد و پيشرفت کشورهاي يکديگر انجام دهند.
 
احمدي‌نژاد همچنين بر لزوم تشکيل کميسيون مشترک اقتصادي ميان دو کشور و بررسي ظرفيتها و حوزه هاي همکاري در اين کميسيون تأکيد کرد.
 
رئيس‌جمهور گينه بيسائو نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: مطمئنا با مديريت و رياست ايران بر اين جنبش به پيشرفتهاي تأثير گذار و خوبي دست خواهيم يافت.
 
وي همچنين با اشاره به روابط رو به گسترش جمهوري اسلامي ايران و گينه بيسائو خواستار ارتقاء سطح همکاريها در زمينه هاي مختلف از جمله کشاورزي، دارو، بازرگاني و امور زيربنايي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گینه ، همکاری ، رابطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار