يک کارشناس سياست خارجي گفت: جمهوری اسلامی ایران نزدیک‌ترین مدل یک کشور به اصول و شعارهای جنبش عدم تعهد بوده و برگزاري اين اجلاس در كشورمان باعث بهم ريخته‌گي انحصار قدرت در عرصه جهانی شده است.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واکنش منفي رژيم صهيونيستي به موفقيت ايران در برگزاري اجلاس عدم تعهد گفت:‌ پيش از برگزاري نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران صهيونيست‌ها با همکاري آمريکا و غرب تمامي امکانات رسانه‌اي و سياسي خود را به کار گرفتند تا مانع حضور سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران شوند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه فشارهاي سياسي و اقتصادي از سوي رژيم غاصب صهيونيستي عليه کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تلاشي بيهوده براي کمرنگ نشان دادن اين اجلاس بود، افزود: ايران با ديپلماسي فعال و تلاش‌ها و همکاري‌هاي خود با کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد،نقشه‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را خنثي كرده است.

هاني‌زاده تصريح کرد:‌ بدون شک شانزدهمين نشست سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران يکي از موفق ترين اجلاس اين جنبش در طول 50 سال گذشته بوده،لذا بندهاي مختلف بيانيه تهران مي‌تواند نقشه راهي براي آينده جهان وبه ويژه براي جنبش عدم تعهد تلقي شود.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: اگرچه استکبار با تلاش‌های خود به ویژه طی چند ماهه اخیر دنبال آن بود تا ایران را کشوری منزوی معرفی کند، اما برگزاری این اجلاس در تهران که ریاست آن برای دوره‌ای ۳ ساله به كشورمان سپرده شد تمام توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد، چراكه جمهوری اسلامی ایران نزدیک‌ترین مدل یک کشور به اصول و شعارهای جنبش عدم تعهد بوده و رژیم جعلي صهیونیستی علاقه دارد همیشه آمریکایی‌ها در راس هرم قدرت باشند در حالی که اجلاس عدم تعهد انحصار قدرت در عرصه جهانی را بهم ريخته است.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: صهیونیست ، شکست ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار