يك كارشناس سياست خارجي گفت: رفتار مداخله گرانه تركيه در منطقه ماهيت بحران سازي‌ اش را نشان مي‌دهد و قدرت‌هاي غربي با استفاده از تركيه اهداف سلطه جويانه خود را در منطقه دنبال مي كنند.

رضا طلایي نيك درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مداخله تركيه در امور داخلي ديگر كشورها گفت: رفتارهاي اخير دولت تركيه جايگاه منطقه‌اي اين كشور را مورد تنزل قرار خواهد داد و مردم تركيه و ملت‌هاي منطقه بويژه مسلمانان نسبت به مداخله‌هاي غير منطقي اخير تركيه در امور داخلي ديگر كشورها احساس نگراني كرده اند.

وي در ادامه افزود: رفتار مداخله گرانه تركيه در منطقه ماهيت بحران سازي نيابتي را نشان مي‌دهد و قدرت‌هاي غربي با استفاده از تركيه اهداف سلطه جويانه خود را در منطقه دنبال مي كنند.

طلائي نيك تصريح كرد: مداخله‌هاي تركيه در امور همسايگان در كارنامه سياسي اين كشور ثبت خواهد شد و به رغم رضايت غرب از عملكرد منطقه‌اي تركيه، واكنش‌هاي داخلي در آينده نه چندان دور در انتظار سياست‌هاي غلط مقامات ترك خواهد بود.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: نارضايتي‌هاي داخلي و واكنش‌هاي منطقه‌اي در قبال سياست‌هاي اين كشور همسو با مداخله‌هاي خارجي قطعا تركيه را به سمت قابل قبولي در ديپلماسي جهاني سوق نخواهد داد.

انتهای پیام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار