رئیس هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های افزون بر یک هزار و 300 نفر روز عوامل امدادی در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، یحیی زینالپور در نشست خبری اظهار داشت: از آغاز با به کارگیری 385 روز دستگاه آمبولانس، خودروهای امدادی فعالیت در منطقه زلزله‌زده انجام گرفته و فعالیت‌ها به صورت فشرده و گسترده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تا کنون در 106 روستای شهرستان ورزقان، عملیات جست‌وجو و نجات انجام گرفته و با استقرار افزون بر 6 هزار و 530 دستگاه چادر، 4 هزار و 320 تخته پتو، 100 تخته موکت، 2 هزار و 100 عدد کلمن آب نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه دلخراش نیروهای امدادی استان در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و کار امداد و نجات و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان را آغاز کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ارومیه نیز گفت: جمعیت هلال‌احمر ارومیه علاوه بر انجام مسئولیت‌های جست‌وجو، نجات و آواربرداری بیش از 180 نفر روز امدادگر را در شهرستان ورزقان به کار گرفته است.

علی‌اکبر جوانمرد افزود: از نخستین روز از وقوع این حادثه با استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی، اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان را جمع‌آوری و در اختیار آنان قرار می‌دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.