دبیر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری موفق شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها در تهران نقطه عطفی در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی در جهان است.

آصفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: برگزاری موفق و اثرگذار و با بازتاب های وسیع این اجلاس در تهران به دنیا ثابت كرد كه ایران اسلامی در انزوا نیست و توطئه های دشمنان محكوم به شكست است.

وی ادامه داد: حضور 120 كشور در اجلاس تهران نسبت به 15 دوره گذشته بی سابقه بوده و برنامه های آن نیز در نوع خود بی نظیر مطرح شده كه نشان از اثرگذاری غیر متعهدها در فضای بین المللی و دیپلماسی جهانی دارد.

نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: با توجه به ریاست ایران بر اجلاس غیر متعهدها باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا این جنبش به لحاظ ساختاری به سازمان تبدیل شده و بیشتر نقش آفرینی كند.

آصفری تاكید كرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران نقشه حركت و منشور كاملی برای موفقیت آن در برنامه ها و وظایف فرا روی جنبش است كه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث هایی را مطرح فرمودند كه می‌تواند به عنوان اطلس جامع فرا روی این جنبش قرار گرفته و با تشكیل كارگروه های فعال و تخصصی در عرصه های ملی، بین المللی و جهانی عملیاتی شود.

آصفری تصریح كرد: ایران اسلامی در سه سال ریاست جنبش باید با دیپلماسی فعال و مستمر نقش و توانمندی خود را در عرصه های بین المللی، منطقه ای و جهانی بیش از پیش معرفی كند./س
برچسب ها: اجلاس ، غیرمتعهد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.