مسابقات کشوری رباتیک خیام با حضور 150 تیم از 20 استان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر‌نگاران مشهد معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در حاشیه مراسم افتتاحیه این مسابقات، گفت: این دوره از مسابقات از تاریخ 11 تا 13 شهریور و با شرکت 550 نفر در محل مجموعه ورزشی این واحد برگزار می‌شود.

علی‌رضا مهرآذین افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته‌های جنگجوی سنگین وزن، جنگجوی سبک‌وزن، تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه، ربات‌های نمایشی، ربات‌های امدادگر واقعی، ربات‌های عمودپرواز و مین‌یاب به رقابت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: همزمان با این مسابقات، بخش پژوهش و فناوری این دانشگاه مبادرت به برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در خصوص ساخت و آشنایی با عملکرد ربات‌های مختلف کرده که شرکت در این کارگاه‌ها برای تمامی میهمانان و شرکت‌کنندگان آزاد است.

وی یادآورشد: سعی شده است در آماده‌سازی پیست‌ها و فضاهای برگزاری این مسابقات تمامی قوانین مربوط به برگزاری مسابقات، رعایت و بالاترین استانداردهای ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

مهرآذین از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، قوچان، بجنورد، بیرجند، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام، شرکت پتروشیمی مارون، پارک علم و فناوری خراسان رضوی مرکز رشد نیشابور و شرکت شرق صنعت به‌عنوان واحد‌های مشارکت‌کننده در این مسابقات نام برد.

وی استانداری خراسان رضوی و فرمانداری نیشابور، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه نیشابور، مرکز نوآوران و همکاری‌های علمی شهید فهمیده، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی و انجمن رباتیک ایران به‌ویژه معاونت پژوهش و فناوری و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر همکاران این مسابقات دانست و از حضور و مشارکت فعال آنان تقدیر و تشکر کرد. /س

برچسب ها: مسابقات ، رباتیک ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.