رییس سازمان امور اقتصاد و دارایی كهگیلویه وبویراحمد گفت: قطع وابستگی به درآمد های نفتی، تكیه بر سرمایه گذاری داخلی و تولید ملی و تقویت بخش خصوصی از جمله راهكارهای اساسی برای برون رفت از تحریم های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  ، 'ابراهیم كشاورز' در نشست برخی فعالان اقتصادی دركهگیلویه وبویراحمد افزود: بر اساس قانون سالانه 10درصد درآمدهای عمومی از جمله مالیات باید افزایش و در عوض نیز درآمدهای هزینه ای دولت به میزان دو درصد كاهش یابد.
وی درآمدهای مالیاتی بویژه مالیات بر ارزش افزوده را یكی از اساسی ترین و مهمترین بخش درآمدهای وصولی دولت و در عین حال سالمترین و بهترین راه برای اداره امور اقتصادی در كشور دانست و افزود: سال گذشته چهاردرصد و تا سال 94 نیز حدود هشت درصد درآمد كالاهای عمومی به عنوان ارزش افزوده از مصرف كننده باید وصول شود.
كشاورز با بیان اینكه بیش از 87درصد میزان درآمدهای وصولی در كهگیلویه وبویراحمد از طریق درآمدهای مالیاتی است ، افزود: میزان درآمد مصوب استان در پنج ماهه نخست امسال افزون بر یكهزارمیلیارد ریال بود كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 25درصد رشد داشته است.
رییس سازمان اقتصاد و دارایی كهگیلویه وبویراحمد میزان نرخ رشد درامدهای وصولی در سطح استان را در سال گذشته افزون بر 161درصد عنوان كرد.
وی در خصوص نظارت برعملكرد بودجه ای استان گفت: جمع كل اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته افزون بر 380 میلیارد تومان و در پنج ماهه نخست امسال نیز 148 میلیارد تومان بوده است.
كشاورز میزان اعتبارات تملك و دارایی های استان را در سال 90 افزون بر 218 میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: میزان دریافتی و پرداخت اعتبارات تملك و داریی در استان طی پنج ماهه نخست امسال نیز 360 میلیارد ریال بوده است.
وی جمع كل گردش عملیات خزانه در كهگیلویه وبویراحمد را در سال گذشته افزون بر 547 میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: میزان گردش عملیاتی در سال 90 نسبت به سال 89 افزون بر 125درصد رشد نشان می دهد.
كشاورز میزان گردش عملیات خزانه در پنج ماهه نخست سال 91 در استان را نیز افزون بر یكهزار و780 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: بیشترین میزان گردش خزانه در سال گذشته از محل اعتبارات خشكسالی و حوادث بوده است.
وی میزان عملیات گردش خزانه از محل اعتبارات طرح های ملی استانی شده در سال گذشته را نیز افزون بر 170 میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال میزان گردش عملیاتی در این راستا نیز افزون بر 110 میلیارد ریال برآرود شده است.
كشاورز با بیان اینكه بر اساس قانون 50درصد گردش های مالیاتی در خزانه صرف امور زیربنایی در استان می شود افزود: سال گذشته افزون بر 550 میلیارد ریال از این محل در بخش های مختلف در سطح استان هزینه شد.
وی از تصمیم و برنامه ریزی دولت برای واگذاری سهام شركتهای دولتی در سال جاری خبر داد و افزود: در اجرای ماده 3 قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و همچنین جزء دو بند 24 قانون بودجه سال 91 ، دولت موظف شده است تمامی سهام و حقوق مالكانه و حق بهره برداری شركتهای دولتی را تا پایان سال 1391 به بخش های غیر دولتی واگذاركند.
كشاورز اظهار داشت: بر این اساس شركت توزیع نیروی برق استان، شركتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، شركت شهركهای صنعتی و شركت قند یاسوج ازجمله شركتهای دولتی در استان هستند كه مقدمات واگذاری سهام آنها به بخش خصوصی فراهم شده است.
وی آینده اقتصادی كشور و این استان را با توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری و تولید ملی امیدواركننده دانست و افزود: با وجود همه تحریم ها و فشارها نرخ رشد سرمایه گذاری كشور از سال 2006 تاكنون از مبلغ 6/2 دهم میلیارد دلار به 1/4 دهم میلیارد دلار افزایش یافته است.
وی با بیان اینكه در این زمینه با رشدی 125درصد مواجه بودیم افزود: هم اكنون كشور ایران به لحاظ نرخ رشد سرمایه گذاری رتبه سوم در منطقه را داراست.
كشاورز افزود: استان كهگیلویه وبویراحمد به لحاظ سرمایه گذاری خارجی در كشور رتبه بیست و سوم را دارد ./س

برچسب ها: وابستگی ، درآمد ، نفتی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.