استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تفاهم نامه ی امضا شده ما بین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با دانشگاه کازاناوای ژاپن یکی از بندهای مهم تفاهم نامه جدید مربوط به مطالعات زلزله اخیر آذربایجان بود که دراین راستا عملیات مطالعاتی و کاری آنها آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دکتر ارژنگ صادقی به همراه پروفسور ماساکاتسو میاجیما رئیس بخش مهندسی زلزله دانشگاه کازاناوای ژاپن و جمعی از اساتید این دانشگاه از مناطق زلزله زده بازدید و مطالعه میدانی خود را آغاز کرده اند گفت: زلزله آذربایجان شرقی فرصتی را فراهم کرده تا این زلزله مورد بررسی و تحقیق کارشناسی انجام گیرد تا با مطالعات و راهکارهای لازم در آتی جلوی خسارات و آسیب ها تا حد ممکن گرفته شود و تجربیات اساتید ژاپن دراین زمینه می تواند برای کشورمان مفید فایده قرار گیرد.

وی، وضعیت منطقه را از نظر ساختمانی، تکنولوژی قدیمی و غیر قابل قبول برشمرد و افزود: با وجود عدم استحکام ساختمان های قدیمی خوشبختانه آسیب جانی به جهت حدوث آن در روز کمتر بوده است.

وی، اظهار امیدواری کرد انشاء الله ساختمانهای جدید احداثی مطابق با استانداردهای لازم و با استفاده از مصالح دارای کیفیت مطلوب باشد که امنیت جانی مردم بیش از پیش در مقابل حوادث طبیعی تأمین شود. /س

برچسب ها: امضا ، تفاهم نامه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.