منابع مصري نوشتند کاخ سفيد فشارهايش را براي برگزاري نشست سه جانبه با حضور باراک اوباما، محمد مرسي و شيمون پرز افزايش داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه المصريون، آمريکا تلاش مي کند اين  ديدار اواخر سپتامبر و در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شود.

"طارق فهمي" رئيس بخش مطالعات اسرائيل در مرکز ملي مطالعات خاورميانه مصر در اين باره گفت:‌ واشنگتن از طريق واسطه هاي سياسي به قاهره خبر داد که درصدد برگزاري کنفرانس سه جانبه است اما قاهره به دليل آگاهي از پيامدهاي منفي برگزاري چنين نشستي ملاحظاتش را بيان کرد.

با وجود ملاحظات مصر فشارهاي آمريکا براي برگزاري اين نشست سه جانيه ادامه دارد و طارق فهمي نيز از تماس مجدد مسئولان آمريکايي با طرف هاي مصري خبر داد تا جايي که واشنگتن اصرار دارد حتي در صورت لزوم اين نشست به صورت اتفاقي در حاشيه نشست مجمع عمومي برگزار شود.

فهمي پاسخ مثبت مرسي به اين تلاش ها را حداقل در اين برحه از زمان بعيد دانست و گفت:‌ برگزاري چنين ديداري به دستاويزي براي جريان هاي چپگرا و ليبرال تبديل مي شود تا لحن انتقاداتشان را از مرسي افزايش دهند ضمن اينکه مرسي خود در زماني که در جنبش اخوان المسلمين فعاليت مي کرد از جدي ترين مخالفان بهبود روابط با اسرائيل بوده است.

وي پيش بيني کرد: روابط قاهره و تل آويو همچنان روابط سردي باشد و از سطح وزارت خارجه و مراکز امنيتي فراتر نرود.

مرسي که روز 23 سپتامبر و براي مشارکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک، وارد آمريکا مي‌شود در حاشيه اين سفر سه روزه با برخي از مسئولان آمريکايي ديدار و گفتگو خواهد داشت.
برچسب ها: مرسی ، دیدار ، پرز ، کاخ سفید ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار