سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز شنبه اعلام کرد "ساده لوحانه" است که کشورهاي عربي و غربي انتظار داشته باشند نخست بشار اسد رئيس جمهور سوريه آتش بس را اعلام و نيروهايش را از شهرهاي اصلي خارج کند و سپس مخالفان مانند وي عمل کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "لاوروف" در گفتگو با دانشجويان موسسه روابط بين الملل مسکو گفت: اينکه شرکاي ما مي گويند اول دولت سوريه بايد به درگيري ها خاتمه دهد و همه نيروهاي ارتش و تسليحات را از شهرها عقب براند و سپس تنها از مخالفان بخواهند همين کار را انجام دهند، کاملا نشدني  است. آنها يا "ساده لوح" هستند يا آنکه به نوعي قصد توطئه و تحريک دارند.
 
لاوروف اعلام کرد چنين ادعايي به مثابه آن است که از رژيم اسد بخواهيم تسليم شود. 

به عقيده وي نه غربي ها و نه عرب ها حق اعلام چنين درخواستي را ندارند. 

وزير امور خارجه روسيه تاکيد کرد اظهارات وي در حمايت از اسد نيست بلکه تنها بيانگر حقيقتي است که هر روز در سوريه مشاهده مي شود. 

لاوروف گفت: مقامات غربي و نمايندگاني از برخي دولت هاي منطقه خاورميانه تقريبا آشکارا از مداخله خارجي در سوريه حمايت مي کنند.

وي درباره پيشنهاد تسليم يکجانبه رژيم اسد و تشويق شورشيان مسلح به ادامه درگيري ها گفت: پيشنهاد غربي ها و برخي کشورهاي عربي به اين معناست که آنها آماده اند مسئوليت کشته شدن شمار بيشتري را برعهده گيرند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار