بعد از گذشت هشت سال از درگذشت ياسر عرفات رئيس سابق تشكيلات خودگردان فلسطين يك منبع آگاه به روزنامه كويتي الجريده گفت كه اآريل شارون رئيس سابق رژيم صهيونيستي و شائول موفار وزير دفاع سابق اين رژيم به همراه جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در مرگ عرفات دست داشته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه كويتي الجريده، به گفته اين منبع اوینوعم ریخس مدیر بخش مغز و اعصاب و توانایی‌های حرکتی در بیمارستان هداسا عین کارم در قدس اشغالی که از شهرت جهاني برخوردار است، بیماری پارکینسون و رعشه که عرفات پس از سقوط هواپیمای حامل وی در لیبی در آوریل سال 1993 دچار آن شده بود را درمان می‌کرد.
بر اساس این گزارش، پس از توافقنامه اسلو در سال 1993 و پیش از آغاز انتفاضه الاقصی پرفسور ریخس با موافقت پزشکان وی و در حضور آنها عرفات را معاینه کرد و بیماری وی را تشخیص داد و از آن پس داروهای ویژه‌ای را برای وی به رام‌الله و یا غزه ارسال می‌کرد.
وي گفت كه اين پزشك اسرائيلي پرونده كاملي از بيماري هاي عرفات دارد ولي تا كنون هيچ يك از اطلاعات مربوط به اين پرونده را فاش نكرده است.
وي افزود: شارون در سال 2002 به اين پزشك دستور داد ارسال دارو براي عرفات را متوقف كند. كه اين اقدام با هدف مرگ تدريجي وي صورت گرفت.
اين منبع اگاه اعلام كرد كه داروهاي ارسال شده به عرفات حاوی مقادیر ضعیفی رادیو اکتیو و ترکیبات شیمیایی برای درمان بیماری مغز و اعصاب است که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توقف آن موجب مرگ فرد بیمار می‌شود.
اين منبع اگاه افزود كه طرح ترور عرفات با اطلاع موفاز و جورج بوش از اين طرح اجرا شد....

برچسب ها: موفاز ، بوش ، عرفات ، شارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار