بهترین راهکار مقابله با بحران آب در سمیرم در بخش کشاورزی آبخیز داری و پمپاژ است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رئیس نظام صنف کشاورزی و مسئول اتحادیه زنبور داران در جلسه ستاد بحران گفت: تداوم پدیده خشکسالی شرق سمیرم را به بحرانی ترین منطقه این شهرستان تبدیل کرده است .

وی افزود : احداث چاه های مجاز و غیر مجاز در شهر های حنا و کمه تأثیر قطعی در تشدید آثار پدیده خشکسالی داشته به طوری که آب های سطحی و زیر زمینی را به طور چشمگیری کاهش داده است .

قربانی با بیان اینکه اعتبارات این بخش از محل اعتبارات سند توسعه کشاورزی تأمین می شود به اختصاص اعتبار یک میلیارد ريالی در مبحث پمپاژ اشاره کرد و گفت: این مبلغ کافی نیست و برای پیشبرد اهداف می بایست رقم اعتبارات افزایش یابد .

این مسئول ادامه داد ضرورت سرمایه گذاری در بخش آبخیز داری با توجه به وجود چشمه ساران ، قنوات و سد های بیشمار در این شهرستان و همچنین سرمایه گذاری برای بند پارک باغ دریاچه بیانگر این است که اعتبارات منابع آبی در کجا جوابگوست.

احمد قربانی اذعان داشت :خشکسالی مهمترین عامل میزان تولید محصول با کیفیت مرغوب است به طوریکه ..کاری میزان کشت آبی و ..را از 33 هزار در هکتار به20-22 هزار در هکتار کاهش داده است .

وی به تفاوت برداشت محصول گندم در مزارع سمیرم در سنوات خشکسالی و ماقبل آن و تأثیر واردات بی رویه بر نرخ محصول اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در سمیرم قیمت تمام شده این محصول 750 تومان است در حالی که این محصول با قیمت 430 تومان خرید و فروش می شود ./س

برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، پمپاژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.