مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان: به منظور جلوگیری از برداشت های بی رویه آب های زیرزمینی در شهرستان سمیرم 190 حلقه چاه غیرمجاز شناسائی و برخورد شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان از سمیرم مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در سفری یک روزه به سمیرم طی نشستی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به بررسی اثرات خشکسالی در سمیرم و ارائه راهکار و پیشنهاد پرداختند که پس از این نشست به همراه اعضای ستاد از برخی نقاط حادثه خیز شهرستان و نیز طرح های در دست اقدام بازدید نمودند.

منصور شیشه فروش در حاشیه بهره برداری از شبكه برق منطقه جنگ آباد حنّا و نیز بند آبگیر مزرعه صندوقلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با اعتبارات سال گذشته 200کیلومتر کانال احداث و20 رشته قنات لایروبی و 3هزار هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز شد که در مجموع در 2 سال اخیر در بیش از 5هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمیرم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی افزود: احداث آبگیر مزرعه صندوقلو که 2هزار مترمکعب حجم آب دارد از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز بهره برداری از شبکه برق20کیلو ولت جنگ آباد در جنوب شرق سمیرم را به منظور اجرای طرح بهینه مصرف سوخت دانست و تصریح کرد: با اعتبار2میلیاردو 200 میلیون ریال 27 حلقه چاه کشاورزی این منطقه برق دار شد.

وی کاهش هزینه ها، مصرف بهینه سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا را از جمله مزایای برق دار نمودن منطقه دانست و خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته به منظور برخورد با چاه های غیرمجاز تدابیری اندیشیده شده است.

شیشه فروش کاهش شدید حجم آب سفره های زیرزمینی را از تاثیرات منفی حفر چاه های غیرمجاز اعلام کرد و گفت: در مناطق مختلف شهرستان سمیرم با 190 حلقه چاه غیرمجاز برخورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیزدر مراسم افتتاح مرحله یک منطقه نمونه گردشگری چشمه بابازرنگ شهر کمّه با توجه به درخواست شهردار و شورای شهر کمّه برای مجوز برداشت 30 لیتر آب در ثانیه از رودخانه ماربر به منظور تأمین آب فضای سبز منظقه گردشگری چشمه بابازرنگ و نیز توسعه و نگهداری فضای سبز شهر کمه قول مساعدت و پیگیری درخواست منطقه را داد.

شهردار کمه نیزدر این بازدید با بیان اینکه تنها خودروی آتش نشان پادنا در شهرداری كمه مستقر است افزود: اگر حادثه ای در روستاها و مزارع در فاصله 50 و 60 كیلومتری این شهر رخ دهد امكان حضور بموقع در محل وجود

ندارد.

مرتضی افشاری با اشاره به مكاتبات انجام شده با مسوولان استان اصفهان و شهرستان سمیرم، توجه جدی به تامین اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی و سایر امكانات امدادی در این منطقه وسیع راخواستار شد که در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان قول همکاری داد./س

برچسب ها: اصفهان ، برداشت ، آب غیر ، مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.