روسيه اعلام كرد كه هرگونه تصميمي براي پايان دادن به بحران سوريه بايد از سوي خود سوري‌ها اتخاذ شود و تمامي طرف‌ها بايد در اين روند مشارکت داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازاينترفکس، ميخائيل بوگدانف، معاون وزير خارجه روسيه ديروز جمعه در نشستي با رياض حداد، سفير سوريه در مسکو در اين مورد گفت: مذاکرات داخلي سوريه براي پايان دادن به بحران اين کشور بايد هرچه سريع‌تر آغاز شود.

بر پايه بيانيه‌اي که از سوي وزارت خارجه روسيه منتشر شد، بوگدانوف اظهار کرد که براي پايان دادن به رنج شهرونداني که در سوريه زندگي مي‌کنند، حياتي است که هرگونه خشونت به سرعت متوقف شود، مهم نيست که اين خشونت از کجا مي‌آيد. بايد بر پايه تصميم‌گيري و اجماع جوامع بين‌المللي، يعني بيانيه مشترک گروه‌هاي عمل ژنو و طرح کوفي عنان، يک روند توافقي سياسي که خود سوري‌ها نيز در آن دخيل باشند، آغاز شود.

اين دو مقام درباره وضعيت سوريه و حواشي آن، به ويژه نتيجه نشست اخير شوراي امنيت سازمان ملل در مورد وضعيت انساني در اين کشور گفتگو كردند.

در اين بيانيه مقامات سوري و روس تاکید کردند که تحريم‌هاي اقتصادي يک‌جانبه تحميل شده از سوي شماري از کشورها و اتحاديه‌هاي منطقه‌اي، زندگي مردم عادي سوريه را بغرنج کرده است.

سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونين است.
دمشق مي‌گويد قانون‌شکنان، خراب‎کاران و تروريست‌هاي مسلح عامل اين ناآرامي‌ها و خشونت‌هاي مرگبار هستند؛ اين در حالي است که مخالفان، نيروهاي امنيتي را به کشتار معترضان متهم مي‌کنند.

دولت سوريه مي‌گويد ناآرامي‌هاي اخير اين کشور از خارج رهبري مي‌شوند و گزارش‌هاي موجود نشان مي‎دهند شمار زيادي از تروريست‌هاي مسلح در سوريه تابعيت خارجي دارند.




برچسب ها: سوریه ، روسیه ، سرنوشت ، بوگدانف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار