برداشت ذرت از 67 هزار هکتار از مزارع فارس آغاز شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  امسال 67 هزار هکتار از مزارع فارس به کشت ذرت دانه ای و علوفه ای اختصاص یافته است .
زمان کشت ذرت از اول اردیبهشت در فارس آغاز می شود و در مرداد پایان می یابد و برداشت آن از اواسط شهریور در استان آغاز می شود.
مهرزاد خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : این استان با تولید متوسط سالانه افزون بر 400 هزار تن در تولید ذرت دانه ای مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده و در مجموع ذرت دانه ای و علوفه ای بعد از خوزستان مقام دوم را دارد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : پارسال 32 هزار هکتار ذرت دانه ای و 28 هزار هکتار ذرت علوفه ای در فارس کشت شده است که 300 هزار تن ذرت دانه ای و یک میلیون و 100 تن ذرت علوفه ای از آن برداشت شد.
آقای دزفولی با اشاره به مصرف بالای آب در کشت ذرت افزود : خشکسالی ، تغییر شرایط اقلیمی ، کمبود بارندگی و گرمای شدید تابستان از جمله دلایل کاهش کشت ذرت در مقایسه با پارسال است.
وی گفت : امسال با کشت جایگزین از رقم های زودرس و مقاوم به شوری آب و کم آبی و استفاده از روش بی خاک ورزی و کم خاک ورزی 8 تن در هکتار ذرت دانه ای و 55 تن در هکتار ذرت علوفه ای برداشت خواهد شد.
شهرستان های مرودشت ، شیراز ، کازرون ، فسا ، داراب ، فیروزآباد و استهبان عمده مراکز تولید ذرت استان فارس است./س

برچسب ها: برداشت ، ذرت ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.