پیام جهانی اجلاس غير متعهدها زمينه‌سازی برای صلح جهانی است.

مرتضی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: برگزاری اجلاس مهمی همچون اجلاس سران كشورهای غير متعهد در ايران، با توجه به تحريم‌های اقتصادی دشمنان از اهميت و جايگاه بسيار ويژه‌ای برخوردار است.

وی پيش‌بينی كرد: فرمايشات و افشاگری‌های مقام معظم رهبری در آغاز جسله سران عضو جنبش غير متعهدها، زمينه‌ساز ظهور و انقلاب مهدوی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: فرمايشات مقام معظم رهبری در همان آغاز اجلاس سران كشورهای غير متعهد، تأثير گذار خواهد بود و قطعا افشاگری‌هايی كه ايشان برای سران و جنبش عدم تعهد در دنيا پخش و افشا می‌كنند به طور حتم درنوع نگرش آنها مؤثر خواهد بود.

فرماندار سلماس اظهار كرد: از اين پس شاهد خواهيم بود كه با وجود اينكه پيش از اين نيز جمهوری اسلامی ايران در دنيا نقش‌آفرينی می‌كرد با تأثير فرمايشات رهبری نيز يكبار ديگر دنيا را عليه زورگويان جهان قرار خواهد داده و با توجه به اينكه اين اجلاس در 120 كشور دنيا پخش خواهد شد تأثير آن زمينه‌ساز ظهور منجی عالم بشريت حضرت ولی‌عصر (عج) خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم هوشيار ايران نبايد به دروغ‌پردازی‌هايی كه دشمنان در حين برگزاری اين اجلاس عليه آنها خواهند پرداخت گوش سپارند.

وی تصريح كرد: پيش از برگزاری اجلاس در ايران، لابی‌های صهيونيستی امريكا در خصوص ممانعت از حضور سران در ايران اسلامی تلاش می‌كردند و در حين برگزاری نيز آنان تبليغات خواهند كرد كه مشاركت سران اندك بود و پس از آن نيز در خصوص خروجی بحث است كه آنان انجام خواهند داد.

نظری با اشاره به اهميت ميزبانی كشورمان برای برگزاری اين اجلاس مهم، اظهار كرد: با توجه به اينكه ايران اسلامی از جايگاه ويژه‌ای در ديپلماسی روابط خارجی برخوردار است و در اجماع كشورهای عدم تعهد، بسياری از رهبران و سران كشورها در اين اجلاس شركت خواهند كرد، مبارزه با سلطه‌طلبی غرب، موج بيداری اسلامی و تحولات كشورهای عربی، الگو شدن ايران برای كشورهای عضو در زمينه‌های سياسی، اقتصادی و فرهنگی، استفاده از ظرفيت‌های كشورهای عضو شورای حكام و امنيت و بحث مسئله هسته‌ای ايران می‌تواند در اين اجلاس مدنظر قرار گيرد./س

برچسب ها: اجلاس ، جهانی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.