رسانه ملي به ويژه راديو با انعكاس مطلوب اخبار شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غير متعهد، نقش موثري در توفيق اجلاس و برنامه‌هاي آتي آن دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، دكتر محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي با اشاره به اهميت برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در كشورمان گفت: حضور بيش از دو سوم از كشورهاي جهان در ايران كه عضو اجلاس جنبش غير متعهد ها هستند نشان از جايگاه ويژه كشورمان در منطقه و جهان داشته و داراي پيام تعيين كننده و موثر است.

صوفي با بيان اينكه همه اركان كشور به ويژه رسانه ملي براي برگزاري موثر اجلاس سران جنبش عدم تعهد فعال شدند، اظهار داشت: راديو نيز با هدف آگاهي بخشي، تنوير افكار عمومي و اطلاع رساني در سه مقطع قبل از اجلاس، در حين برگزاري اين نشست و پس از آن به صورت ويژه اي فعاليت داشته و از طريق شبكه هاي تخصصي و عمومي متناسب با هدف و ماموريت خود برنامه ريزي كرده است.

وي در تشريح فعاليت شبكه هاي راديويي عنوان كرد: توليد و پخش برنامه هاي مستند، گفت و گو محور، مستند گزارشي، مصاحبه با كارشناسان، تهيه گزارش از آداب و رسوم كشورهاي عضو، پخش موسيقي ملل،  معرفي دستاوردهاي كشورمان، انعكاس لحظه به لحظه حضور كارشناسان، روساي جمهور و وزراي امور خارجه جزو فعاليت هاي راديو در پوشش اين اجلاس بين المللي بوده است.

صوفي در ادامه به روحيه همگرايي و وجود تعصب كارگروهي در ميان كاركنان راديو اشاره كرد و گفت: همكاران راديو در طول زمان هاي گذشته با تعلق خاطر نسبت به امور كشورفعاليت هاي مطلوب و گسترده اي داشتند كه از جمله مهمترين آنها حضور فعال و پررنگ در انعكاس فعاليت هاي اين اجلاس بود.

معاون صداي رسانه ملي در ادامه با اشاره به اهميت فعاليت رسانه در پوشش اخبار اجلاس خاطر نشان كرد: خوشبختانه رسانه  ملي با توجه به جايگاه رفيع خود در كشور براي پخش برنامه هايي كه به رشد و ارتقاء كشور كمك مي كند، حضور فعال و پررنگي داشته و راديو نيز در اين زمينه به خوبي ايفاي نقش كرده است.

وي در پايان با بيان اينكه انعكاس مطلوب اين رخداد بزرگ سياسي به تحرك و تعهد رسانه ها وابسته است، اظهار داشت: رسانه ملي به ويژه راديو و ديگر رسانه هاي داخلي مي توانند با برنامه ريزي هاي مناسب و انعكاس اخبار و رويداد هاي شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي غير متعهد براي توفيق در اجلاس آتي نيز نقش داشته باشند./ي2
برچسب ها: صوفی ، اجلاس ، عدم تعهد ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.