فرمانداری شهرستان ری فردا یکشنبه دوازدهم شهریور 91 مصادف با پانزدهم ماه شوال را در شهر ری عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پانزدهم شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسین(ع) در شهر ری عزای عمومی اعلام شد. بنابراین گزارش فرماندار شهرستان ری اعلام کرد: نباید نسبت به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) کم توجه باشیم این روز در شهرری باید با یک روز عادی متفاوت باشد.

امیرحسین باقرنژاد افزود: با توجه به اینکه شهرری از مبادی ورودی به 17 استان کشور است و تردد در آن بسیار باید این روز با دیگر روزها متفاوت بوده و حال و هوای شهر اندوهگین باشد.

برپایی ایستگاه صلواتی در میادین، تجمع پرسنل ادارات و ارگان های دولتی، حرکت هیئت ها و دسته جات سینه زنی و نصب پوستر و بنر از مجله برنامه های پیش بینی شده در این روز است.

شایان ذکر است: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که کنیه اش ابوالقاسم و ابوالفتح است و با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می رسد در چهارم ربیع الاخر سنه 173 هجری قمری در زمان هارون الرشید در مدینه متوله شد و پس از سپری کردن 79 سال از عمر بزرگوارشان در پانزدهم شوال المکرم سنه 252 هجری قمری وفات یافتند.

بنابر روایات ایشان تنها یک محدث نبوده اند بلکه از علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان توان پاسخگویی به مسائل علوی را داشته و توانمندی علمی اش مورد تأیید و تصدیق امام هادی(ع) قرار گرفته است.

این در حالیست که براساس روایتی امام هادی(ع) ثواب زیارت قبرسیدالکریم را همانند زیارت مرقد سیدالشهدا(ع) دانسته اند همچنین مرحوم نجاشی در کتاب رجال خود که با موضوع مؤلفان شیعه تألیف شده از حضرت عبدالعظیم(ع) نام برده و کتاب خطب امیرالمومنین(ع) را به ایشان نسبت داده است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار