تحقیقات زیادی برای اثبات ورود سرطان زا بودن آنتن های ماهواره انجام شده که هنوز هیچ مطالعه ای که پایه علمی مشخص شده داشته باشد سرطان زا بودن آن را تائید نکرده است.

دکتر فضل علی زاده رئیس انجمن سرطان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: طبق آخرین آمار ثبت سرطان نزدیک به 75 هزار مورد ابتلا به سرطان در کشور وجود دارد که تا به امسال این آمار نزدیک به دو برابر شده است.
 
وی در خصوص شیوع سرطانها در کشور گفت: طبق آمار سال 87،  9 هزار مورد سرطان پوست، 8 هزار و 600 مورد سرطان سینه، 7 هزار و 750 مورد سرطان معده، 6 هزار مورد سرطان روده، 5 هزار مورد سرطانه مثانه و 2 هزار و 400مورد سرطان سیستم عصبی ثبت شده است که این تعداد در سال 91 قطعأ 2 برابر شده اند.
 
فضل علی زاده با بیان این که علل شیوع سرطان در تمام دنیا یکسال است اظهار داشت: بیشترین علت شیوع سرطان ها تغذیه نامناسب، روش زندگی غلط و صنعتی شدن، آلودگی هوا، تحرک ناکافی، دخانیات و قلیان و چاقی است.
 
وی در مورد این که آیا آنتن های موبایل سرطان زا هستند یا خیر عنوان کرد: هنوز مطالعه علمی معتبری سرطان زا بودن آنها را تأئید نکرده است.
 
مطالعات زيادي مبنی بر سرطان زا بودن یا نبودن آنها صورت گرفته است ولی پایه علمی مشخص ندارند.
 
فضل علی زاده در ادامه در خصوص سرطان زا بودن قلیان تصریح کرد: علاوه بر سرطان زا بودن تنباکوی قلیان اسانس های تنباکو هم به دلیل داشتن مواد آروماتیک سرطان نزا هستند و همین مواد اروماتیک احتمال سرطان زا بودن قلیان را چندین برابر می کند.
 
**استقرار اولین دستگاه پت اسکن ایران در بیمارستان شریعتی
 
رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به این که درمان تمام سرطان ها در کشور امکانپذیر است و مطابق با متدهای دنیا است افزود: کشور ما در زمینه تولید داروهای ضد سرطانی در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی داشته و توانسته مقدار زیادی از داروهایی که تا به حال با قیمت های گران وارد کشور و به فروش می رسید را در داخل و با کیفیت مشابه داروهای خارجی تولید کند.
 
وی عنوان کرد: برخی از افراد سرطانی وقتی را داروهای ایرانی استفاده می کنند از عوارض آن گله مند هستند.  که این امر در کشور ما نه تنها در خصوص داروهای ضد سرطانی بلکه در خصوص داروهای دیگر هم وجود دارد و تنها دلیل آن جنبه روانی است.
 
فضل علی زاده در ادامه از وجود آترین دستگاه های رادیو تراپی در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک دستگاه پت اسکن در بیمارستان شریعتی تهران راه اندازی می شود. کار این دستگاه تشخیص اولیه سرطان و مرحله بندی و ارزیابی درمان سرطان است./عط
برچسب ها: سرطان ، پت اسکن ، روانی ، متد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار