مخترع بروجنی موفق به اختراع کمربند حس گر پیشرو خودرو شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
این مخترع و پژوهشگر 32 ساله گفت: دراین طرح، یک حس گر هوشمند برروی کمربند ایمنی خودرو تعبیه شده است که با بستن آن و از طریق صدای ضربان قلب راننده، می توان خودرو را روشن کرد.
سجاد راستی افزود: این کمربند ایمنی حس گر هوشمند که قابلیت نصب بر روی کمربندهای موجود را داراست در صورت روشن بودن خودرو به هیچ وجه باز نمی شود و تنها با خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک گشوده می شود .
وی گفت : در این کمربند که هزینه نصب حس گر آن، یکصد و پنجاه هزار ریال است دکمه اضطراری به منظور باز شدن کمربند هنگام وقوع حادثه تعبیه شده که قابل شارژ است.
سجاد راستی متولد سال 68، مولف کتاب آموزش رباتیک و مخترع دستگاه چاپ حرارت پنوماتیک اجسام است که این اختراع باعنوان جهانی ربات چاپگر حرارتی مدال نقره 2011 جهان را در مسابقات کره جنوبی کسب کرد.
وی همچنین ثبت اختراع ربات هویه تنظیمی را که مدال برنز مسابقات بین المللی اختراعات مالزی 2012 و مدال طلا جایزه ویژه
AIA از کشور کره را در کارنامه خود دارد.
کمربند حسگر پیشرو خودرو سومین اختراع این نخبه بروجنی است که با شماره 76331 در سازمان مالکیت های صنعتی ایران به ثبت رسیده است
راستی با اشاره به اینکه دعوت نامه ارائه این طرح درمسابقات بین المللی اختراعات آلمان 2012 را دریافت کرده است گفت به دلیل نبود حامی مالی در این مسابقه شرکت نکردم./س
برچسب ها: کمبند ، حسگر ، بروجن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.