باجذب سرمایه‎گذارخصوصی ودولتی درزمینه صنایع معدنی بدون فرآوری،روی این زمینه کارخواهیم کردکه این موادمعدنی ارزش افزوده پیدامی کنندوبعدازاستان خارج شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب گفت:تعدادپروانههای بهره‌برداری صادر شده درطول دولت مهر 974 موردمیباشدکه این آماردر 27 سال قبل ازسال 84، حدود863 موردبود،تعدادجوازتأسیس صادرشده تاسال 84 نیز5 هزارو847 مورد بود که درطول 7 سال دولت مهر 5 هزارو 613 موردجوازصادرشد.

معصومی افزود: میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهرهبرداری صادر شده در طول 27 سال، 5 هزار و 251 میلیارد ریال بود که در طول این 7 سال به 14 هزار و 636 میلیارد ریال رسیده و اشتغال پروانه بهره‌برداری صادر شده نیز طی 27 سال، 28 هزار و 481 نفر بود که در طول 7 سال به 16 هزار و 952 نفر رسید.

وی اظهار کرد: در بخش بازرگانی خارجی در طی سال‌های 84 تا 90، روند صعودی داشتیم، به طوری که این مقدار که در سال 84 حدود 171 میلیون دلار از استان زنجان بود،درسال 90 به 652 میلیون دلار رسید که رشد حدود 133 درصدی داشتیم که از این میزان 74 درصد مربوط به معادن و صنایع معدنی و 17 درصد بخش صنعت بود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان،خاطرنشان کرد: در بخش صادرات هم در 4 ماهه نخست امسال 180 میلیون دلار صادرات ازاستان داشتیم که هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان سال این میزان را به یک میلیارد دلار برسانیم. همچنین در طی هفته دولت 5 طرح آماده افتتاح داریم که با سرمایه‌گذاری 5/196 میلیارد ریال این واحدها به تولید آزمایشی رسیدهاند.

معصومی ابرازکرد:دربخش صنعت به دنبال سرمایه‌گذاری داخلی وخارجی هستیم که مرکز خدمات سرمایهگذاری 36 فرصت را مطالعه وپیشبینی کرده است و تمام مراحل حتی محل آن،چه درداخل وچه درخارج شهرک‌های صنعتی مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد:عمده محصولات صادراتی استان شمش‌ روی،شمس سرب، انواع محصولات صنعت برق،غذا،انواع موادمعدنی وانواع منسوجات است که کشورهای مقصداین مواد،ترکیه،عراق،افغانستان،امارات،کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشورهای تازه استقلال یافته، آلمان، ایتالیا و به صورت محدود کشورهای اروپایی دیگر هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان،تصریح کرد: سنگ‌آهن،سرب، روی، مس، منگنز و انواع سنگهای تزیینی ساختمان، از دیگر مواد صادراتی استان به‌شمار می‌رود.

معصومی اظهارکرد: مهمترین طرح‌های صنعتی که در رشد استان تأثیر مثبت فراوانی دارد،واحد سیمان خمسه،پتروشیمی، فاز 2 و 3 شرکت پارس‌حیات که منشأ سرمایهگذاری خارجی ازکشورترکیه داردوفاز اول آن راهاندازی شده است، شرکت فولاد البرز غرب و شرکت سرجین بافت کیلوس است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.