اجلاس سران جنبش عدم تعهد فرصتی تاریخی برای توسعه صادرات خواهد بود بايد تولیدکنندگان، صادرکنندگان اتحادیه های صادراتی بتوانند از فرصت بوجود آمده در جهت رونق صادرات کشور بهره گيرند.

اکبر مرادی ترکمانی دبیر اجلاس سران صادرات و تجارت خارجی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: با توجه به اینکه این کشورها حدود 15 درصد از تجارت جهانی را در اختیار دارند می توان با برنامه ریزی های اصولی و حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات صادراتی کشور، بستر سازی مناسب در این حوزه ایجاد نمود.

وی اضافه کرد: می توان در کشورها  با استفاده از ارز ملی و یا تهاتر کالاهای مورد نیازطرفین تجارت خود را توسعه داده و با اینکار، تحریم جهانی را مدیریت نموده و شرایط را برای اقتصاد بدون نفت و اقتصاد حمایتی مورد نظر نظام را ایجاد نموده و شادابی را به تولید کشور باز گردانیم.

مرادي اظهار داشت: در این راستا استفاده از ظرفیت اجلاس سران صادرات و ایجاد تفاهم و همدلی در حوزه تجارت خارجی و نمایشگاه تخصصی محصولات صادراتی می تواند به خروجی مناسبی در این راستا منجر گردد. بر آن هستيم تا با برگزاری این اجلاس و نمایشگاه بتوانیم زمینه ساز حمایت حداکثری توسعه تجارت خارجی و صادرات کشور را فراهم آوریم.

لازم به ذکر است نخستين اجلاس سران صادرات کشور و نمایشگاه محصولات، خدمات و توانمندی های صادراتی کشور در مورخ 11 الی 14 مهر ماه سال جاری در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد.
 
مرادی در پایان ضمن اعلام آمادگی همکاری و مشارکت با کلیه مجموعه های مرتبط با این حوزه از مسئولان ، تولید کنندگان، صادرکنندگان ، بازرگانان و متولیان تجارت خارجی کشور جهت شرکت در این جشنواره عظیم دعوت به همکاری نمود.

علاقه مندان به حضور در این اجلاس و نمایشگاه می توانند جهت اطلاعات بیشتر به سایت www.ieco.ir مراجعه نمایند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار