شوراي امنيت سازمان ملل از سودان و سودان جنوبي خواست اختلافات خود را حل و فصل کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين درحالي است که مذاکرات دو کشور قرار  است روز سه شنبه از سر گرفته شود.
15 کشور عضو اين شورا ديروز جمعه با تصويب بيانيه اي از پيشرفتهاي به وجود آمده  ميان دو کشور سودان و سودان جنوبي تحت سرپرستي اتحاديه آفريقا به ويژه در خصوص تقسيم درآمدهاي نفتي ابراز خرسندي کردند.
اعضاي شوراي امنيت در اين بيانيه ابراز اميدواري کردند اجلاس روساي جمهور دو کشور با هدف  دستيابي به توافقهاي لازم براي حل و فصل همه مسائلي که به حالت تعليق درآمده است برگزار شود.
با وجود اين اعضاي شوراي امنيت از اين که دو طرف نتوانسته اند درباره شماري از مسائل اساسي از جمله تعيين حدود مرزي ، غيرنظامي کردن مرز مشترک و مشکلات شهروندي به توافق برسند ابراز تاسف کردند.
شوراي امنيت علاوه براين از دولت سودان خواست  بدون قيد و شرط نيروهاي امنيتي را از منطقه ابيي خارج کند.
از ژوئيه دو هزار و يازده تاکنون يعني تاريخي که سودان جنوبي پس از بيست سال جنگ داخلي از سودان  جدا شد تنشهاي موجود بين دو طرف همچنان ادامه دارد.
مذاکرات دو کشور اوايل ماه اوت به انعقاد توافقنامه اي درباره تقسيم درآمدهاي نفتي منجر شد اما سودان اعلام کرد قبل از اجراي اين توافقنامه ،‌مسائل امنيتي بين دو طرف بايد حل و فصل شود.
ترسيم خط مرزي و اتهامات دوجانبه در خصوص حمايت از شورشيان مسلح در کشور همسايه برخي از اين مسائل امنيتي به شمار مي رود.

برچسب ها: سودان ، شورا ، امنیت ، اختلافات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار