قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: ورود جدي و گسترده آستان قدس رضوي در حوزه‌هاي متعدد فرهنگي، علمي، پژوهشي و عمراني و توليدي نتايج درخشاني داشته و امروز به بركت انقلاب اسلامي تاثيرگذاري اين مجموعه معنوي در دنيا بي‌نظير است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، سيد احمد علوي در مراسم توديع و معارفه مدير حراست آستان قدس رضوي گفت: حجم فعاليت‌هاي صورت گرفته در سي و سه سال استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي با تمام سال‌هاي پيش از آن قابل مقايسه نيست.

وي تصريح كرد: برنامه‌ريزي، انضباط مالي و اداري و حركت در مسير چشم‌انداز آستان قدس رضوي همواره مورد تاكيد ويژه آيت‌الله واعظ طبسي، توليت عظماي آستان قدس رضوي بوده و اين همه توفيقات در عرصه‌هاي مختلف مديون اين نوع نگاه دقيق و عميق است.

علوي ادامه داد: احداث مراكز آموزشي و پژوهشي ، احياء و عمران موقوفات، رسيدگي دقيق به اجراي نيات واقفين، توسعه چشمگير حرم مطهر رضوي، ارتقاء خدمات فرهنگي و اجتماعي به زائرين، ساخت مسكن براي محرومان و مستضعفان و بازسازي شهر جنگ‌زده هويزه در سال‌هاي دفاع مقدس از نخستين اقداماتي بود كه در آستان قدس رضوي انجام شد و اگر با نگاه كارشناسي بنگريم، تفاوت و مزيت‌هاي فوق‌العاده مديريت درخشان اسلامي را با ساير مديريت‌ها متوجه خواهيم شد.

وي در ادامه با بيان اينكه در قضاوت‌ها نبايد دچار سطحي‌نگري و ناآگاهي شد، اظهار داشت: در طول تاريخ پرفراز و نشيب اسلام نيز افرادي بودند كه تحت تاثير شعارها و تبليغات غرض‌ورزانه و جاهلانه قرار گرفته و دچار ضلالت و گمراهي شده و از مسير حق و عدالت خارج شدند.

علوی با بیان اینکه آستان قدس رضوي به عنوان نهادي فرهنگي و مذهبي حضوری فعال در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته و سهم آستان قدس رضوي قابل توجه است، ولي هنوز تارسيدن به شاخص‌هاي چشم‌انداز 20 ساله آستان قدس رضوي فاصله وجود دارد كه باید با تلاش و برنامه‌ریزی در راستای رسیدن به اهداف تلاش کرد.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي به ارزش ويژه كار در فضاي معنوي ايران اسلامي و اهميت خدمت در آستان مقدس حضرت رضا(ع) اشاره و تصريح كرد: فعاليت در مسير آرمان‌هاي تشيع افتخار و توفيقي عظيم است و خدمتگران بارگاه منور رضوي بايستي همواره به جايگاه منحصر به فرد حرم مطهر در جهان اسلام به‌عنوان مهم‌ترين و بزرگ‌ترين خاستگاه ترويج معارف و فرهنگ اسلامي توجه داشته باشند.

وي ضمن تقدير از زحمات محمد باقر اتحاد، محمد قرباني را حسب تأييد آيت‌الله واعظ طبسي، توليت عظمي آستان قدس رضوي به عنوان مدير حراست آستان قدس رضوي معرفي كرد/ س


برچسب ها: آستان ، قدس ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.