فعال انگليسي درباره گسترش نقض حقوق زنان مسلمانان در اروپا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فیاض موگال که در انگلیس درباره دفاع از حقوق زنان مسلمان فعالیت دارد گفت: خشونت ها درباره مسلمانان در کشورهای اروپایی در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.
این خشونتها بویژه درباره زنان مسلمانان مشهودتر است زیرا ظاهر و نوع پوشش زنان مسلمان ، آنها را به سرعت در جامعه از دیگران متمایز می کند.
همین مسئله سبب می شود افرادی که تعصبات ضداسلامی داشته باشند بتوانند به راحتی زنان مسلمان را هدف قرار دهند. سه چهارم زنان مسلمانی که برای کمک و مشاوره به مرکز ما مراجعه می کنند، هدف آزار و اذیتهای لسانی یا فیزیکی قرار می گیرند یا اینکه به آنها متلک گفته می شود. گروههای افراطی از شبکه های اینترنتی اجتماعی برای نشر پیامهای خود بسیار گسترده استفاده می کنند.
میزان مطالب ضد مسلمانان و ضداسلام در اینترنت بسیار زیاد است.
فیاض موگال در ادامه افزود: به نظر می رسد فقط گروههای افراطی به زنان مسلمانان در کشورهای اروپایی از قبیل انگلیس هتک حرمت و اهانت نمی کنند بلکه ظاهرا این مسئله در جوامع اروپایی نهادینه شده است.
اظهاراتی که در سطح عمومی جامعه انگلیس درباره مسلمانان مطرح می شود در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و سبب گسترش نگرش های ضد مسلمانان می شود.
در این جوامع به همه مسلمانان به چشم طالبان یا القاعده نگریسته می شود به ویژه اگر زنان مسلمانان برقع یا نقاب داشته باشند با شدت بیشتری با این الفاظ توهین آمیز مواجه می شوند.
برچسب ها: خشونت ، زنان ، مسلمان ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار