وزير امور خارجه ميانمار گفت: دولت ما با جنبش عدم تعهد در راستاي احقاق تماميت ارضي و خلع سلاح و مبارزه با تروريست تمام تلاش خود را مي کند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم، وزير امور خارجه ميانمار با اشاره به موفقيت اين کشور در به وجود آوردن يک سيستم دموکراتيک براساس قانون اظهار داشت: دولت ميانمار تلاش مي کند تا بر بحرانهاي پيش روي خود فائق آيد و ثبات و صلح پايدار را پياده کند.

وي ادامه داد: ميانمار در حال حاضر با چالش ها و مشکلات فراواني دست و پنجه نرم مي کند و همچنين از دوستان و برادران خود مي خواهد تا آنها را در حل بحران هاي پيش رو کمک کند.

وي با اشاره به جنايات وحشيانه در ميانمار گفت: جامعه جهاني بايد با کمک و همکاري يکديگر و در کاهش مسائل حاکم بر ميانمار نقش به سزايي را ايفا کند و دولت ما درصدد تشکيل يک کميسيون متشکل از هفت نفر براي رسيدگي به بحرانهاي کشور خود است.

با اشاره به عملکرد دبير کل سازمان ملل نسبت به مباحث ميانمار تصريح کرد: دولت ميانمار از بان کي مون تقدير و تشکر خود را به عمل مي آورد که حدالامکان تمام تلاش خود را براي مقابله با دشمنان ميانمار به عمل آورده است.

وزير امور خارجه ميانمار با اشاره به خواسته دولت ميانمار مبني بر آزادي خاطر نشان کرد: دولت ما همواره خواستار احقاق حقوق مسلم ملت خود و آزادي در تعيين سرنوشت خود است.

وي عنوان کرد: از زمان تاسيس سازمان ملل متحد اين سازمان توانسته فعاليتهاي سازنده اي را در راستاي  مسائلي چون خلع سلاح، احقاق حقوق بشر، جلوگيري از فقر و گرسنگي و همچنين حفاظت از محيط زيست داشته باشد و دولت ما استقبال مي کند از تمام اقداماتي که اين اهداف را اتخاذ مي کند.

وزير امور خارجه ميانمار با تاکيد بر نقش مهم جنبش عدم تعهد افزود: جنبش عدم تعهد مي تواند در راستاي بازگرداندن حقوق ملت ما نقش به سزايي را ايفا کند و دولت ما به عنوان يکي از اعضاي جنبش خواستار توسعه کشورهاي در حال توسعه است.

انتهای پیام/
پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار