وزیر خارجه غنا در نشست اجلاس نم؛

سخنرانی ‌های اجلاس نم، به تريبون بین المللی تبدیل شده است

وزیر امور خارجه غنا گفت: صحبت‌هاي تعاملي ميان اعضاي جنبش نم باعث شده تريبوني بين المللي در جهان داشته باشيم و از اين طريق با چالش هاي جهاني مبارزه کنيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ الحاجی محمد مومونی وزير امور خارجه غنا در نشست بعدازظهر سران عدم تعهد گفت: 50 سال پيش با تلاش و درايت بنيانگذاران اين تشکل همچون هند، يوگسلاوي و آفريقا اين جنبش شروع به کار کرد.

وي ادامه داد: جنبش عدم تعهد يکي از مهمترين ابزارهاي به وجود آوردن صلح و امنيت انسان هاست و شرافت انساني اعضاي جنبش و تمام دنيا بوده است.

وزير امور خارجه غنا افزود: کشورمان در حيطه هاي مختلف همچون از بين بردن استعمار، با جنبش نم همکاري کرده است.

وي تاکيد کرد: صحبت‌هاي تعاملي ميان اعضاي جنبش نم باعث شده تريبوني بين المللي در جهان داشته باشيم و از اين طريق با چالش هاي جهاني مبارزه کنيم.

وي ادامه داد: اين اجلاس مي تواند باعث همگرايي بين کشورها براي برقراري صلح شود و با همکاري مي توان با چالش هاي قرن 21 مبارزه کرد

رئيس جمهور غنا اظهار داشت: غنا معتقد است اگر انسجام و اعتقاد به اصول در ميان اعضاي جنبش عدم تعهد وجود داشته باشد اهداف محقق خواهد شد.

وي تاکيد کرد: اعضاي جنبش عدم تعهد بايد چند جانبه گرايي را ترويج کنند و به نقش محوري سازمان ملل توجه ويژه داشته باشند.

وي افزود: غنا به عنوان اعضاي جامعه بين الملل در اقدامات حافظ صلح بين المللي شرکت داشته است و اقدامات جنبش باعث همبستگي جهاني خواهد شد.

رئيس جمهور غنا در ادامه با اشاره به انتخابات اين کشور در آينده افزود: ما براي انتخابات آزادانه و امن در کشورمان فعاليت مي کنيم و همچنان به اصول جنبش عدم تعهد متعهد هستيم و مي خواهيم تمام کشورها در راستاي تحقق این اهداف فعاليت کنند و موانع سر راه را بردارند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: جنبش عدم تعهد بعد از گذشت سالها همچنان با اراده قوي به کار خود ادامه مي دهد و اعضاي اين جنبش با اعتقاد به اصول نم دنيا را مکاني امن و سراسر آرامش خواهند کرد.

انتهای پیام/
پ2

برچسب ها: اجلاس ، سران ، عدم تعهد ، غنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار