در گزارش ميداني خبرنگار شبكه بي‌بي‌سي عربي مشخص شد كه مردم مصر از سفر محمد مرسي رئيس جمهور اين کشور به ايران حمايت مي‌كنند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي‌بي‌سي عربي؛ بيشتر شهروندان مصري در مصاحبه با خبرنگار اين شبکه تاکيد کردند از برقراري روابط ديپلماتيک با ايران استقبال مي‌کنند.

يک شهروند مصري در اين خصوص گفت:«به نظر من سفر محمد مرسي به ايران تلاش براي تصحيح مسير نادرست گذشته است. زيرا همه کشورهاي اسلامي بايد در کنار يکديگر باشند و در برابر يکديگر جبهه گيري نکنند.»





يک مرد مصري با اشاره به مثبت بودن ديدار مرسي از تهران تصريح کرد:«مرسي بايد به دنبال همکاري و تعامل با همه کشورهاي منطقه باشد. بيشتر مردم از اين سفر استقبال مي‌کنند و آن را به نفع مصر مي‌دانند و به نظر من در اين روابط ضرري وجود ندارد و ما مشکلي با ايران نداريم. ايران تاکنون چند بار طرحهاي خوبي را مطرح کرده است. سخنراني مرسي هم در اين اجلاس خوب بود و همه مردم را راضي کرد. آنها بايد به منافع مصر توجه کنند.»





يک زن مصري ادامه داد:«برقراري روابط با ايران بسيار خوب است و من از سفر مرسي به تهران و نيز روسيه و چين که در برابر غرب ايستاده‌اند، بسيار خوشحال شدم.»




يک جوان هم در اين خصوص گفت: «صرفنظر از تفاوت سياست ايران با سياست کشورهاي عربي و موضع کنوني تهران در برابر مسئله سوريه، گفتگو بين دو طرف بايد وجود داشته باشد. سفر مرسي به ايران فرصت خوبي براي گفتگو بود.»


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار