معاون رئيس جمهور اندونزي گفت: کشورها در سطح بين‌المللي نياز به ترويج فرهنگ صلح و دوستي دارند و جنبش عدم‌تعهد بايد پيشگام توسعه سياسي در جهان باشد

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ معاون رئيس‌جمهور اندونزي با اشاره به ترويج فرهنگ دوستي و برادري ميان کشورها اظهار داشت: کشور اندونزي حامي ارتقا بخشيدن دوستي و برادري ميان کشورها است و کشور ما تمام تلاش خود را براي مقابله با چالش هاي پيشه رو مي کند .

وي با بيان اينکه کشورها بايد به دنبال رفع بحران‌هاي اقتصادي و سياسي حاکم باشند، عنوان کرد: کشورهاي عضو عدم‌تعهد بايد با همکاري و ارائه راهکارهاي موثر خود زمينه ايجاد گفتگوها و مذاکرات دو طرفه را به وجود آورند.

وي ادامه داد: اکنون در شرايطي به سر مي‌بريم که با تهديدات شديدي مواجه هستيم و در برخي از کشورها حداقل نيازهاي آنها نيز برآورده نمي‌شود و اين بحران تنها با همکاري و حمايت کشورهاي همسو حل مي‌شود.

معاون رئيس‌جمهور اندونزي با بيان اينکه تمامي کشورهاي مسلمان با يکديگر هم‌صدا شوند خاطر نشان کرد: تا زماني که تمامي کشورها براي پيشبرد اهداف و برنامه خودشان تصميم جديدي را اتخاذ نکنند نخواهند توانست در برابر ظلم و ستم غرب و رژيم صهيونيستي ايستادگي کنند.

وي حمايت کشور خود را از به عضويت در آمدن فلسطين در سازمان ملل اعلام  كرد و گفت: اندونزي همواره حامي درصدد رفع و کمک به حل بحران‌هاي حاکم در کشور فلسطين است و همچنين خواستار هماهنگي کشورهاي عضو عدم‌تعهد در کاهش مشکلات ملت فلسطين است.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: اجلاس ، اندونزی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار