پژوهشگران استان تهران موفق به ساخت تخت شستشوي الكتريكي شدند.

ناهيد معرفيان محقق و پژوهشگر استان تهران در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه الكترو تخت كه براي نخستين بار در كشور ساخته شده است مشتمل بر يك تخت پيشرفته‌ شستشوي بيمار كه به منظور سهولت در انجام كارهاي روزانه و عدم اتكا به ديگران ساخته شده كه البته از نظر روحي و اعتماد به نفس و اميد به زندگي بيماران نيز موثر است.
وي در خصوص موارد استفاده از اين دستگاه افزود: تخت شستشوي الكتريكي مخصوص بيماران نخاعي و مورد استفاده در آسايشگاه‌هاي جانبازان،سالمندان ، بخش ارتوپديف سوانح سوختگي، بيماران ام اس است.
جلوگيري از زخم بستر براي بيماران از ويژگي‌هاي بارز اين تخت است.
معرفيان در ادامه گفت:‌ويژگي اين تخت از جمله توانايي تحمل 150 كيلوگرم در حالت افقي، دارا بودن بالابر برقي، وان، دوش و صفحه گردان تخت و لوله تخليه و شستشو توسط دوش دستي كه متصل به آب سرد و آب گرم بوده است.
وي به مزيت‌هاي اين دستگاه اشاره كرد و گفت: سرعت عمل و سهولت در انجام كارهاي بيمار، جلوگيري از زخم بستر بيمار، قرار گرفتن بيمار در آب گرم و ماساژ بدن از جمله ويژگي‌هاي اين دستگاه است.
وي خاطر نشان كرد: قسمت‌هاي مختلف اين نوع تخت به صورت جداگانه در سال‌هاي قبل از كشور آلمان با هزينه 16 ميليون تومان وارد كشور مي‌شد كه هم اكنون قيمت تمام شده آن سه و نيم ميليون تومان در داخل كشور است./عط

برچسب ها: ام اس ، شستشو ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار