مدير عامل شهر جديد صدرا گفت: طی برنامه زمان‌بندی شده قرار است تا آخر شهریور ماه سال جاری 4 هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید صدرا افتتاح شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران شهرجديد صدرا واقع در استان فارس با توجه به فرم فيزيكي اراضي و محدوديت هاي توسعه به ترتيبي كه خدمات با عملكرد در سطح محله – ناحيه و خدمات عمده در محور مجهز شهري استقرار يابد شكل گرفته است . مبناي تقسيمات داخلي در قالب محلات با جمعيتي در حدود 6 – 4 هزار نفر و نواحي با جمعيتي حدود 30-25 هزار نفر است.

بنابراين شهرجديد صدرا به حدود 8 ناحيه تقسيم و هر ناحيه 4 تا 6 محله را شامل مي شود و يك هسته مركزي در قالب محور مجهز شهري كه خدمات عمده شهري در طول شهر را تامين مي كند و بر اين مبنا نيز شبكه بندي شهر طراحي شده است.

همچنين مجموعه باغشهرها در قالب حوزه هاي با تراكم ويژه در حاشيه شهر منظور شده است.

شهر صدرا با هويتي سبز و فرهنگي به عنوان مكمل شهر شيراز كه پايتخت فرهنگي كشور مي باشد، قطب آموزش عالي در منطقه تلقي مي شود.

افتتاح 4 هزار مسکن مهر تا پایان شهریور در شهر جدید صدرا

در همين راستا مدیرعامل شهر جدید صدرا از واگذاری چهار هزار واحد مسکونی مهر تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: تمام این واحدهای مسکونی دارای آب، برق و گاز هستند و تنها مشکل این شهر پیش نرفتن احداث تصفیه‌خانه فاضلاب است.

براساس اين گزارش علی وکیلی ، با اشاره به اینکه در شهر جدید صدرای شیراز در هفته آخر خرداد ماه سال جاری 3129 واحد مسکونی مهر افتتاح شد، افزود: طی برنامه زمان‌بندی شده قرار است تا آخر شهریور ماه سال جاری 4 هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید صدرا افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تمام این واحدهای مسکونی مورد اشاره دارای آب، برق و گاز هستند گفت: از 4 هزار واحد مسکونی که قرار است تا آخر شهریور ماه افتتاح شود 3200 واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه و 800 واحد مسکونی نیز در قالب مسکن مهر خود مالکی است.

وکیلی تأکید کرد: تنها مشکل شهر جدید صدرا پیش نرفتن احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر است و اگرچه وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان فارس برای احداث آن اقداماتی را انجام داده‌اند، اما هنوز کاری را پیش نبرده‌اند.

مدیرعامل شهر جدید صدرا گفت: برای ساخت و ثبت‌نام جدید مسکن مهر در شهر جدید صدرا باید اذعان شود که ظرفیت این شهر تکمیل شده است، بنابراین اگر قرار بر ثبت نام جدید باشد باید اداره کل راه و شهرسازی فارس این موضوع را ساماندهی کند.

به گفته وی، در حال حاضر جمعیت شهر صدرا 50 هزار نفر است که افق جمعیتی آن برای سال 1404 حدود 500 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

احداث باغ زيتون

براساس اين گزارش از آنجا كـه هويـت شهر جديد صدرا ( سبز- فرهنگي ) تعريف شده است يكي از راهكارهاي قابل ملاحظه در جلوگيري از آلودگي هوا و تخريب محيط زيست ، طرح جامع و همه جانبه توسعه فضاي سبز و جنگل كاري در حوزه استحفاظي شهرجديد صدرا است .

جهت دستيابي به اين منظور فعاليت هاي گسترده اي از دو سـال پيش در دست اقدام بوده است كه حاصل آن ، كاشت نهال در مساحتي بيش از يك ميليون و دويست هزار مترمربع است.

باتوجه به سرانه تعيين شده فضاي سبز بـراي هـر شهرونـد انتظـار مي رود تا پنج ميليون مترمربع از اراضي باير اين شهر در آينده اي نزديك به فضاي سبز تبديل شود .

اين تدبير راهكاري مناسب و شايسته در راستاي پايش هوا شهري است كه هنوز غالب شهروندانش برخاك آن قدم نگذاشته اند.

پروژه قصر سبز

همچنين در راستاي توسعه وگسترش فضاي سبز و با رويكرد پايش هوا وزيبا سازي محيط زيست پروژه قصرسبزدر سايتي به مساحت 600.000 مترمربع در اراضي شهرجديد صدرا احداث شده است .

اين پروژه با همكاري مركز تحقيقات جهاد سازندگي فارس به مرحله اجرا درآمده و جلوه زيبايي به آن منطقه بخشيده و زمينه مناسبي جهت ارتباط و دوستي انسان با طبيعت و محيط زيستش را فراهم نموده است .

سايت هاي گردشگري شهرجديدصدرا

استان فارس از نظر جذب گردشگران در ردة استانهايي است كه همواره بيشترين گردشگران را به خود اختصاص مي دهد. اما در حال حاضر به علت عدم وجود تأسيسات كافي و پائين بودن سطح تجهيزات مربوطه از نظر استانداردهاي پذيرايي و امكانات ( تفريحي ، ورزشي و اقامتي ) پتانسيلهاي موجود در استان و شهرستان شيراز حتي جوابگوي نياز ساكنان آن هم نيست.

براي رسيدن به اهداف ياد شده و رفع كاستي هاي موجود در حوزه استان فارس بهترين گزينه شهرجديدصدرا مي باشد كه علاوه بر هويت فرهنگي اش داراي پتانسيل هاي بسيار خوبـي بـراي ايجـاد پروژه هاي بـزرگ گردشگري ، تفريحي ، ورزشي و اقامتي مي باشد .

باهمين رويكرد از جمله اقداماتي كه درجهت ارتقاء جاذبه هاي گردشگري و سالم سازي محيط زيست اين شهر انديشيده شده است احداث تعداد قابل توجهي پارك هاي محله اي وچندين پارك بزرگ منطقه اي است.

برچسب ها: صدرا ، شیراز ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار