رئيس پليس فتا استان خراسان شمالي از شهروندان خواست اطلاعات و تصاوير شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي هاي همراه قرار ندهند و از تلفن همراه به عنوان رايانه استفاده نكنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ "يلي"  با اشاره به استفاده گروه هاي سني مختلف از تلفن همراه و قرار گرفتن اين وسيله ارتباطي در بين كودكان و نوجوانان، اظهارداشت: اين وسيله، رايانه همراه شخصي محسوب نمي شود.
 وي از هموطنان خواست تا از قرار دادن اطلاعات حياتي و ضروري خود و همچنين تصاوير شخصي و خانوادگي خود بر روي اين گوشي ها خودداري كنند.
 سرهنگ يلي خاطرنشان كرد: بيشتر شكايات و پرونده هاي مردمي در خصوص افشاء عكس هاي خانوادگي و همچنين اطلاعات بانكي اشخاص مي باشد که به دليل عدم آگاهي آنها از طريق بلوتوث و همچنين بازگرداندن اطلاعات کارت هاي حافظه، توسط يکسري مراکز تعميرات تلفن همراه و افراد غير مجاز سبب بروز چنين جرايمي مي شود.
 اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه كرد: از تلفن همراه براي تماس هاي ضروري و همچنين ارسال و دريافت يکسري خدمات اپراتورها استفاده و در حد ممکن از قرار دادن رمز حساب هاي بانکي و يا اطلاعات مهم و با ارزش بر روي کارت هاي حافظه اين تلفن ها جدداً خودداري كنند.
 رييس پليس فتا خراسان شمالي در خاتمه اعلام كرد: پليس فتا با کساني که با بدست آوردن اطلاعات خصوصي اشخاص از طريق هک بلوتوث ، برگرداندن اطلاعات پاک شده کارت هاي حافظه اقدام به هتک حيثيت و افشاء اطلاعات اشخاص كنند، برخورد قانوني و قاطعي خواهد داشت و اين پليس با تلاش شبانه روزي خود مانع از تجاوز چنين اشخاصي به حريم خصوصي هموطنان عزيز مي شود./ف
برچسب ها: تلفن ، همراه ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار