تیم فوتبال رئال مادرید تاکنون توانسته با کسب 9 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق ترین تیم تاریخ اسپانیا باشد که اکنون در گروه مرگ قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: قرعه کشی رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مونت کارلو (جنوب فرانسه) به پایان رسید و سی و دو تیم راه یافته به مرحله پایانی این رقابت ها در 8 گروه چهار تیمی تقسیم شدند و رئال مادرید درگروه D که به گروه مرگ مشهور شده خود را در کنار منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلستان، بورسیا دورتمند قهرمان آلمان و آژاکس قهرمان هلند می بیند.

بر اساس اين گزارش: چلسي كه فصل گذشته قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد و 47 ميليون و پانصد هزار پوند جايزه نقدي را به خود اختصاص داد هم اكنون در گروه E  قرار گرفته و با حريفاني چون شاختار دونتسك، يوونتوس و افساسي نورشلند (اف سي ان ) از دانمارك كه براي نخستين بار است به ليگ قهرمانان اروپا راه يافنه به ميدان برود اما براساس تقسيم بندي سيدها كه از قبل اعلام شده بود تيم هاي چلسي، بايرن مونيخ ، بارسلونا ،منچستر يونايتد ، رئال مادريد آرسنال ، پورتو و ميلان سرگروه هاي ليگ قهرمانان اروپا هستند و به اين ترتيب در دور گروهي با يكديگر برخورد نخواهند داشت.

گفتني است، حضور يوونتوس در سيد سوم از نكات جالب توجه است زيرا از زماني كه اين تيم در 2006 به جرم فساد و تباني با داوران به دسته پايين تر سقوط كرد براي اولين بار است كه اجازه حضور در اين رقابت ها را پيدا كرده است.

لازم به ذكر است، براساس آئين نامه هاي اتحاديه فوتبال اروپا تيم هايي از يك كشور امكان قرار گرفتن در يك گروه را نخواهند داشت همچنين امتيازهايي كه يوفابد هر يك از تيم ها براساس نتايج آنها در سالهاي گذشته اختصاص مي دهد جايگاه اين تيم ها را گروه هاي چهار گانه تعيين مي كند.

شايان ذكر است: تيم فوتبال آرسنال تنها تيمي است كه بدون دست يابي به قهرماني در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به سيد اول راه پيدا مي كند البته ا ين تيم بر اساس عملكرد خوب خود در سالهاي اخير در ميان سرگروه هاي ليگ قهرمانان جاي گرفته است ضمن اينكه از مجموع 32 تيم حاضر در دسته بندي ها ،12 تيم از قهرمانان سابق ليگ هستند و سه تيم براي اولين بار است كه به ليگ راه يافته اند.

گروه بندي رقابت هاي جام قهرمانان اروپا بدين ترتيب خواهد بود.

گروه A: دينا موكيف، پاري سن ژرمن ، دينا موزاگرب ، پورتو
گروه B: آرسنال ، شالكي ، المپيا كوس ، مون پليه
گروه C: ميلان ، زنيت سن پترزبوگ ، آندرشت مالاگا
گروه D: رئال مادريد، منچستر سيتي ، آژاكس، بورسيا
گروه E: چلسي ، شاختار دونتسك ، يوونتوس افساسي نورشلند
گروه F: بايرن مونيخ ، والنسيا ،ليل ، باتر بوريسوف
گروه G: بارسلونا ، بنفيكا، اسپارتاك مسكو ، سلتيك
گروه H: منچستر يونايتد،براگا، گالاتستراي كلوژ

گفتني است، مرحله گروهي مسابقات جام قهرماني اروپا از تاريخ 28 شهريور امسال تا 15 آذر انجام خواهد شد و مرحله حذفي آن در 2013 صورت مي گيرد ضمن اينکه فينال اين رقابت ها 4 خرداد 1392 در ورزشگاه ومبلي برگزار مي شود./مح

برچسب ها: لیگ ، رئال ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار