معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست كشور از ارائه بسته حمل و نقل الكتريكي به ستاد حمل و نقل سوخت كشور خبر داد.

شاعري درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تهيه بسته حمل و نقل الکتریکی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ارائه آن به ستاد حمل و نقل سوخت کشور، گفت: این بسته در حال بررسی می باشد و پس از تصویب در برنامه های آینده اجرایی خواهد شد.

وی با تأکید برمزیت تولید محصولاتی نظیر اتوبوس، موتور سیکلت و دوچرخه الکتریکی ادامه داد: عدم آلودگی هوا، عدم آلودگی صوتی و سیستم ایمنی مناسب به دلیل سرعت مجاز از جمله مزیت ها و ویژگی های این محصولات است.

شاعری با بیان اینکه راه برون رفت از آلودگی هوا، حل مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از تلفات انسانی در تصادفات رانندگی تولید محصولات الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال موتور سیکلت هایی که در کشور وجود دارند 5برابر خودروها آلودگی سوختی و صوتی ایجاد می نمایند و یا 10هزار اتوبوس با مصرف سوخت گازوئیل در شهر تهران فعالیت می کنند که در مجموع باعث بوجود آمدن مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری می شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه کشور چین در اجرایی کردن این طرح پیشرو می باشد، خاطر نشان کرد: تولید 25میلیون موتور سیکلت برقی در این کشور یکی از اقدامات موثر در کاهش آلودگی بوده است. /ف

برچسب ها: زیست ، انسان ، نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار