سی ان ان گزارش داد حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی تهران با کشورهای عضو این جنبش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشگر اقتصادی شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره اجلاس غیر متعهدها در تهران، گفت: بحث و گمان های فراوانی درباره تاثیر اجلاس غیر متعهدها مطرح است، اما حقیقت این است که دو سوم از کشورهای عضو سازمان ملل در اجلاس غیر متعهدها حضور دارند که بسیاری از اعضای این گروه جزء کشورهای نوظهور اقتصادی هستند.هم اکنون بین ایران و دیگر اعضای این گروه مبادلات تجاری عمده ای وجود دارد.در حال حاضر ارزش مبادلات ایران با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به چهل و سه میلیارد دلار می رسد که این مبلغ چهل درصد تجارت غیر نفتی ایران را شامل می شود.

وی افزود: برخی از این کشورها محصولات ایرانی را وارد می کنند که عراق، امارات، هند و افغانستان جزء این کشور ها هستند.

وی گفت: در حاشیه این اجلاس ممکن است اتحادهای اقتصادی بیشتری به وجود آید. به عنوان مثال نیجریه ممکن است از ایران درخواست کمک برای راه اندازی نیروگاه های گرمایی برق را داشته باشد.

ایران، هند و افغانستان ممکن است درباره بندر چابهار گفتگوهایی داشته باشند و به قراردادی جدید برسند. به هرحال در حاشیه این اجلاس امکان به وجود آمدن همپیمانی های اقتصادی قوی با کشورهای بزرگ وجود دارد.
برچسب ها: پیان ، اقتصادی ، تهران ، نم ، اجلاس ، nam
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار