رئیس جمهور روسيه اعلام کرد این کشور سطح همکاري خود را با غيرمتعهدها افزايش مي دهد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت برگزاری نشست سران جنبش غیرمتعهدها در ایران پیامی را برای این نشست ارسال کرد و گفت: درحال حاضر جهان مرحله سختی را در عرصه روابط بین الملل پشت سر می گذارد.
 
رهبر کرملین در این پیام افزود: روسیه به روش سیاست خارجی متوازن خود ادامه می دهد و برای ایجاد زمینه امنیتی واحد و بدون هیچ فاصله ای تلاش می کند.

وی بر آمادگی کشورش برای ادامه همکاری با جنبش غیرمتعهدها که «به نفع همه بشریت است» تاکید کرد.

پوتین افزود: جنبش غیرمتعهدها سهم زیادی در تقویت اعتماد و ثبات در جهان دارد.

وی افزود زمان نشان داده است این جنبش راه خوبی را برای تحقق اهداف خود به منظور از بین بردن تنش در عرصه بین المللی از طریق پاک کردن سیاست جهانی از منازعات ایدئولوژیک در پیش گرفته است.

وی افزود: جهان امروز با مشکلات گسترده ای که به علت منازعات منطقه ای ، تروریسم ، خطر گسترش سلاح کشتار جمعی ، تجارت نامشروع مواد مخدر ، جنایات سازمان یافته و اقدامات دزدی به وجود آمده است مواجه است.
 
شانزدهمین نشست سران جنبش غیرمتعهدها با مشارکت نمایندگانی از یکصد و بیست کشور از جمله با حضور بیست و نه رئیس جمهور و نخست وزیر و همچنین با حضور بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در تهران آغاز شد.

این جنبش در سال 1961 همزمان با جنگ سرد از120 کشور که بیشتر آنها کشورهای درحال توسعه در خاورمیانه ، آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین هستند تشکیل شد.
برچسب ها: پوتین ، پیام ، نم ، رئسیه ، اجلاس ، nam
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار