رئیس اداره بین‌الملل اتاق تجارت و صنعت افغانستان گفت: ایران یکی از صادرکنندگان اصلی کالا به کشور افغانستان در چند سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد؛ آذرخش حافظی در حاشیه برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و افغان در کابل اظهار کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی عمیقی که بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف دو کشورداشته باشد.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر افتتاح اتاق‌های مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان در شهرهای تبریز و مشهد گواه این روند رو به رشد در عرصه صنعت و تجارت است.

حافظی تاکید کرد: رابطه اقتصادی بین دو کشور در سال‌های اخیر توانسته است حجم مبادلات اقتصادی بین 2 کشور را به 2 میلیارد دلار در سال برساند.

رئیس اداره بین‌الملل اتاق تجارت و صنعت افغانستان تصریح کرد: علاوه بر این مبادلات ما نیز خواهان آن هستیم تا با ایجاد صنایع مشترک در بین 2 کشور همکاری مشترکی داشته باشیم.

وی به فناوری‌های بومی ایجاد شده در صنعت ایران اشاره کرد و اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های بومی ایران و نیز ایجاد صنایع تبدیلی، توزیعی می‌تواند نقش موثری در منطقه و به ویژه منطقه آسیای مرکزی داشته باشد.

رئیس اداره بین‌الملل اتاق تجارت و صنعت افغانستان تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در خود کفایی دو کشور و بخصوص کشور افغانستان داشته باشد/ س


برچسب ها: رئیس ، اداره ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.