وزرای دفاع کشورهای عضو جامعه اقتصادی مرکز آفریقا در نشستی مشترک در لیبروویل پایتخت گابن گردهم آمدند تا راههای جلوگیری از مناقشات مسلحانه، برقراری و تقویت صلح و طرح خروج نیروهای صلحبان مستقر در آفریقای مرکزی را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ نشست  وزرای دفاع کشورهای مرکز افریقا در پایتخت گابن به ابتکار «شورای صلح و امنیت کشورهای مرکز آفریقا» برگزار شده است و ریاست آن را چاد بر عهده دارد.

مسئولان و کارشناسان حاضر در نشست لیبروویل تلاش خواهند کرد طرحی مناسب برای خروج نیروهای تحکیم صلح مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی تهیه و تصویب کنند. این نیروها پس از خروج از آفریقای مرکزی مسئولیتهای امنیتی خود را به نیروهای بومی این کشور واگذار خواهند کرد.

نصور عیدو، دبیر کل جامعه اقتصادی کشورهای مرکز آفریقا در سخنرانی خود در نشست لیبروویل گفت بررسی اوضاع امنیتی در آفریقای مرکزی و‌ تقویت تلاشها به منظور ارتقای شرایط امنیتی در کشورهای مرکز آفریقا از مهمترین مسایلی است که در نشست لیبروویل بررسی خواهد شد.

وی همچنین از رهبران جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری چاد به خاطر اینکه سیاست بازگشت به صلح را در مرزهای مشترک خود به اجرا گذاشته اند، قدردانی کرد.
برچسب ها: آفریقا ، کشور ، صلح ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار