وزیر نیرو گفت : مشکلات فنی بین کشور عراق و سوریه برای انتقال برق ایران به سوریه برطرف شده است اما با توجه به نیاز عراق به برق ، دوستان عراقی انگیزه انتقال برق ایران به سوریه را ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجید نامجو وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت : اقدامات لازم برای صادرات برق ایران به عراق و سوریه انجام شده و دوستان ما با همت خود تمام مسائل و مشكلات فني‌  بين عراق و سوريه را برطرف كردند که این امر نيازمند  اراده سياسي براي صادرات برق به سوريه از طريق عراق است .

وی با اشاره به طرح های مهر ماندگار وزارت نیرو گفت : 270 پروژه تا پايان دولت دهم برنامه‌ريزي شده است که براي تامين اعتبار  طرح ها  بر اساس جدول طراحي شده مي‌توانيم از روش‌هاي فروش اوراق مشاركت ومنابع داخلی و دیگر منابع موجود استفاده كنيم. 

وزير نيرو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت گفت : خصوصي‌سازي و واگذاري شركت‌ها به بخش خصوصي از جمله كارهاي مورد نظر براي كاهش هزينه‌های وزارت نیرو و مردم است .

وی اظهار داشت :تقريبا بيش از 100 شركت را واگذار و بيش از 45 نيروگاه را براي واگذاري هدف گذاری کردیم که بخشی واگذار شده و تعداد دیگر هم آماده واگذاری هستند .

نامجو خاطر نشان کرد : وزارت نيرو ادغام شركت‌هاي آب و فاضلاب را با روشي كه سازمان خصوصي‌سازي و هيات واگذاري تصويب كرده را هدف‌گذاري نموده که  مجموعه اين اقدامات باعث كم شدن هزينه‌هاي وزارت نيرو و به دنبال آن هزینه های مردم خواهد شد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار