سال گذشته، عربستان سعودی طی توافق نامه هائی به ارزش 33،4 میلیارد دلار با آمریکا ، 84جنگندۀ پیشرفتۀ اف-15 ، مهمات، موشک و پشتیبانی لجستیک را خریداری کرده و هزینۀ ارتقای 70 فروند اف-15 را نیز پرداخت کرده است. ایالات متحده همچنین تجهیزات نظامی دیگری شامل ده ها فروند هلیکوپتر آپاچی و هاوک سیاه (مين جمع کن هوايى) را نیز به عربستان سعودی فروخته است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در حالی که وضعیت اقتصادی و مالی ایالات متحده به دلیل جنگ طلبی های دولت در وضعیت بحران زده ای به سر می برد، دولت اوباما به بهانه مقابله با تهدید نظامی ایران و انسداد احتمالی تنگه هرمز، فروش تسلیحات نظامی خود را به چند برابر افزایش داده است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل پایگاه «ورلد نیوز پروجکت»، تحقیقات نشان می دهد که ایالات متحده با متحدان عرب خود در خلیج فارس برسر جزئیات ایجاد سیستم دفاع موشکی منطقه ای برای محافظت از شهرها، پالایشگاه های نفت، خطوط لوله و پایگاه های نظامی در برابر حملۀ نظامی ایران به توافق رسیده است.

بر اساس بررسی جدیدی که برای کنگره امریکا انجام شده ایالات متحده در اقدامی پیش گیرانه برای مقابله با ایران در منطقه، طی سال گذشته صادرات سلاح خود را عمدتا به کشورهای متحدش در خاور میانه سه برابر کرده است.



این مطالعه توسط مرکز پژوهش های کتابخانه کنگره انجام شده ، که ارگانی مستقل و فرا حزبی در کنگره آمریکا است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که سهم ایلات متحده از میزان کل فروش 85 میلیارد دلاری بازار جهانی سلاح در سال 2011؛ بالغ بر 66میلیارد دلار بوده است. در مقابل، صادرات تسلیحاتی روسیه در همان سال در جایگاه دوم جهانی قرار گرفته و به مبلغ 8 میلیارد دلار رسیده است.

این مطالعه حاکیست ؛ ارقام مربوط به سال 2011 صادرات اسلحۀ آمریکا در مقایسه با فروش سال2010 "افزایش فوق العاده ای" بالغ بر 4/21میلیارد دلار را نشان می دهد. ایالات متحده در سال 2009 تسلیحاتی به ارزش 31 میلیارد دلار صادر کرده است. بنا بر نتایج این مطالعه ، سال گذشته عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان ، خریداران عمدۀ بیشترین میزان تسلیحات ایالات متحده بوده اند.

علاوه بر این، ایالات متحده با متحدان عرب خود در خلیج فارس برسر جزئیات ایجاد سیستم دفاع موشکی منطقه ای برای محافظت از شهرها، پالایشگاه های نفت، خطوط لوله و پایگاه های نظامی در برابر حملۀ نظامی ایران به توافق رسیده است.

سال گذشته، عربستان سعودی طی توافق نامه هائی به ارزش 33،4 میلیارد دلار با آمریکا ، 84جنگندۀ پیشرفتۀ اف-15 ، مهمات، موشک و پشتیبانی لجستیک را خریداری کرده و هزینۀ ارتقای 70 فروند اف-15 را نیز پرداخت کرده است. ایالات متحده همچنین تجهیزات نظامی دیگری شامل ده ها فروند هلیکوپتر آپاچی و هاوک سیاه (مين جمع کن هوايى) را نیز به عربستان سعودی فروخته است.

امارات متحده عربی یک ترمینال دفاع منطقه ای مخصوص ارتفاع بالا و یک سپر ضدموشکی شامل رادارهای پیشرفته ، به ارزش 3،49 میلیارد دلار و همچنین 16 هلیکوپتر چینوک به ارزش 939 میلیون دلار را از امریکا خریداری کرده است. بر اساس این مطالعه کشور عمان نیز 18فروند جنگندۀ اف -16، به ارزش1.4 میلیارد دلار از امریکا خریداری کرده است.
برچسب ها: فروش ، تسلیحات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار