معاون وزیر امورخارجه كوبا گفت: حق مسلم ملت فلسطين است كه مانند ساير كشورها از صلح و آرامش دائم در ميان ميان ملت خود برخوردار باشد و كشور كوبا به دنبال يك نظم جهاني است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، معاون وزیر امورخارجه كوبا با اشاره به پشت سر گذاشتن اين كشور از بحران‌هاي اقتصادي و اخلاقي اظهار داشت: ملت‌ها اولين قربانياني در مواجه با بحران‌هاي مختلف هستند و تخريب محيط زيست و تفاوت فاحش ميان شمال و غرب بسيار بوضوح ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: بسياري از مذاكره كنندگان بين‌المللي از كشورهاي مسلمان و خواستار صلح و دوستي حمایت نمی کنند بلكه از جانب كارگروه هايي صورت مي گيردكه تنها به دنبال پيشبرد اهداف خود حركت مي كنند.

وي با بيان اينكه كشور كوبا كاملا با هرگونه استعمار و ظلم و ستم مخالفت مي كند افزود: كشور ما از هرگونه تهديدي عليه ساير كشورها مخالف و ازسوي ديگر در وحدت و صلح و دوستي ميان ملت ها را تشويق مي كند و تمام جنايات و نا خوشنودي هاي را ابتدا در ليبي و اكنون در سوريه شاهد هستيم بسيار نگران كننده است.

وي با بيان اينكه ايجاد توسعه پايدار تنها راه برقراري صلح و امنيت ميان كشورها محسوب مي شود گفت: بحث سلطه گري مانع ايجاد دموكراسي در جوامع مختلف مي شود و برخي از كشورها داراي سلاح هاي هسته اي بوده كه نه تنها به دنبال اهداف مسالمت آميز خود نيستند بلكه قصد دارند تا از امكانات خود برعليه ساير كشورها بكار گيرند و از سوي ديگر استفاده صلح آميز هسته اي را براي تمامي كشورها خواهان نيستند.

 
وي با اشاره به حمايت كشور كوبا از حق ملت فلسطين خاطرنشان كرد: حق مسلم ملت فلسطين است كه مانند ساير كشورها از صلح و آرامش دائم در ميان ميان ملت خود برخوردار باشد و كشور كوبا به دنبال يك نظم جهاني است.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، نم ، کشور کوبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار