رئیس جمهور سودان گفت: کشور سودان به دنبال برقراری ایجاد سیستم بین المللی متوازن است و می خواهد که ابرقدرتها علیه کشورهای دیگر اقدمات خصمانه انجام ندهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در نشست اجلاس سران عدم تعهد با اشاره به تروریسم اظهار داشت: کشور سودان به دنبال برقراری ایجاد سیستم بین المللی متوازن است و می خواهد که ابرقدرتها علیه کشورهای دیگر اقدمات خصمانه انجام ندهند.
 
وی ادامه داد: کشورما با تمام اقداماتی که برخلاف قوانین بین المللی انجام می شود مخالف است و خواستار اصلاحات در خصوص رفع منازعات جهانی هستیم.
 
رئیس جمهور سودان با تاکید بر حمایت کشور سودان از صلح و دوستی میان کشورها، افزود: کشور سودان موافق ایجاد الزامات روابط دوستی و مخالف هرگونه نقض حقوق بشر در کشورهای ضعیف است.
 
وی با تاکید بر مبارزه کشورها با تروریسم عنوان کرد: تروریسم خطر بزرگی برای تمامی کشورها محسوب می شود که قطعا کشورهای عضو عدم تعهد باید با همکاری یکدیگر تدابیری را برای مبارزه تروریسم جهانی اتخاذ کنند.
 
البشیر با بیان اینکه نباید به اصل حقوق بشر خدشه ای وارد شود، تصریح کرد: کشور سودان همواره از برقراری یک دولت فلسطینی مستقل و مبارزه با تمام خطراتی که متوجه کشورهای منطقه می شود مخالف است.
 
وی با اشاره به نگرانی کشور سودان از ظلم و ستم وارد شده بر برخی از کشورها خاطرنشان کرد: ملت فلسطین سالیان متمادی است که تحت ظلم و ستم رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته و وظیفه کشورهای عضو عدم تعهد است که در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های متعددی را انجام دهند.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار